سیاسی

رویترز: مذاکرات قطر با حماس برای آزادی برخی از اسیران بدون دریافت امتیاز از اسرائیل

میانجی های قطری از حماس خواستند تا روند آزادی اسیران در غزه از جمله زنان و کودکان را سرعت داده و این کار را بدون انتظار امتیاز از اسرائیل انجام دهند.

میدل ایست نیوز: رویترز روز چهارشنبه به نقل از 3 دیپلمات و یک منبع آگاه از مذاکرات در منطقه این خبر را اعلام کرد.

به گزارش «روسیا الیوم» قطر با هماهنگی امریکا مذاکراتی را با حماس و مقامات اسرائیل برای آزادی بیش از 200 اسیر که در 7 اکتبر جاری و در جریان عملیات طوفان الاقصی توسط حماس دستگیر شدند، پیش می برد.

به گفته منابع آگاه این مذاکرات شامل نظامیان اسرائیلی نزد حماس نمی شود و حماس می گوید که این افراد دارایی های استراتژیک هستند که می توان در مقابل امتیازات بزرگ اسرائیل آنان را مبادله کرد.

دو منبع امریکایی نیز گفتند که واشنگتن می داند که قطر برای آزادی فوری گروه بزرگی از اسیران بدون اعطای امتیاز از سوی اسرائیل، بر حماس فشار می آورد.

پیش از این، وزیر خارجه قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ترکیه ای خود گفت: به مذاکرات برای آزادی اسیران ادامه خواهیم داد؛ ظرف روزهای گذشته و پس از آزادی 4 اسیر نزد حماس پیشرفتی در این خصوص مشاهده کردیم.

گفتنی است حماس و دیگر گروه های مسلح نوار غزه در عملیات طوفان الاقصی که 7 اکتبر جاری انجام شد، 222 نفر را در اسرائیل بازداشت کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا