سیاسی

وزیر انرژی اسرائیل خواستار کنار آمدن السیسی با انتقال فلسطینیان به سینا شد

وزیر انرژی اسرائیل از رئیس جمهور مصر خواست که با گشودن گذرگاه رفح، اجازه اسکان مردم غزه در سینا را بدهد.

میدل ایست نیوز: اسرائیل کاتز، وزیر انرژی و عضو کابینه اسرائیل از عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر خواست تا  با بازگشایی گذرگاه رفح، ساکنان غزه را در سینا اسکان دهد.

به گزارش «روسیا الیوم» وزیر انرژی اسرائیلی در مصاحبه با روزنامه «بیلد» آلمان گفت: می خواهیم که رئیس جمهور مصر گذرگاه مرزی رفح را باز کند و به ساکنان نوار غزه اجازه دهد برای طولانی ترین مدت زمان ممکن در استان سینا بمانند.

علیرغم مخالفت علنی رئیس جمهور مصر با این ایده که چند بار توسط وی بیان شد، وزیر اسرائیلی گفت که توافق صلحی میان تل آویو و قاهره وجود دارد و به همین علت اسرائیل با مخالفت مصر کنار آمد.

وی افزود: جنوب نوار غزه (با اشاره به شهر رفح مصر) منطقه ای بدون تنش وجود دارد و هرکه زنده بماند باید به آنجا برود، این همان مکانی است که کمک های بشردوستانه باید به آنجا برود.

روز گذشته، رسانه های اسرائیلی سندی از «گیلا گاملیل» وزیر اطلاعات اسرائیل منتشر کردند که در آن توصیه کرده که کابینه اسرائیل برای متقاعد کردن مصر به انتقال ساکنان غزه به سینا تلاش کند.

هفته گذشته، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با بیان اینکه آنچه اکنون در غزه رخ می دهد، تلاشی برای وادار کردن غیرنظامیان به پناهندگی و مهاجرت به سمت مصر است، گفت که غزه اکنون تحت کنترل اسرائیل است.

السیسی اشاره کرد که پس از مهاجرت فلسطینیان از غزه به مصر، کوچاندن فلسطینیان از کرانه باختری به اردن خواهد بود.

رئیس جمهور مصر گفت که اجازه بستن پرونده قضیه فلسطین را نخواهیم داد و آنچه در غزه رخ می دهد، علیه حماس نیست بلکه برای پیش بردن ساکنان برای خروج از غزه است.

السیسی تأکید کرد که اگر بنا بر کوچاندن فلسطینیان باشد چرا آنها را به صحرای نقب منتقل نمی کنند و افزود: «نمی خواهیم سینا به مرکز عملیات تروریستی علیه اسرائیل تبدیل شود».

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا