سیاسی

گفت‌وگوی ولیعهد عربستان و رئیس جمهور امریکا درباره تنش در غزه

ولیعهد عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس جمهور امریکا بر ضرورت توقف فوری تنش و پایان محاصره غزه و ازسرگیری روند صلحی که ضامن حقوق ملت فلسطین باشد تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، با دریافت تماس تلفنی از جانب «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده، تنش‌های نظامی جاری در نوار غزه و تلاش‌ها در این باره را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ولیعهد عربستان در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت تلاش فوری برای توقف عملیات نظامی که موجب قربانی شدن غیر نظامیان شده است تأکید کرد.

وی هدف قرار دادن غیر نظامیان و زیرساخت‌ها و تأسیسات حیاتی را که با زندگی روزمره ساکنان غزه سروکار دارد و نیز کوچاندن اجباری فلسطینیان را غیر قابل قبول دانست.

ولیعهد عربستان همچنین بر ضرورت آرام کردن اوضاع و توقف تنش و جلوگیری از پیش‌رفتن اوضاع به نحوی که بر امنیت و ثبات منطقه تأثیر بگذارد و نیز بر ضرورت پایبندی به قوانین بین‌المللی انسانی و برداشتن محاصره غزه و حفظ خدمات اساسی و اجازه ورود کمک‌های انسان‌دوستانه و درمانی به غزه تأکید کرد.

وی همچنین خواستار تلاش برای ازسرگیری روند صلح به نحوی که ضامن حقوق مشروع ملت فلسطین و تحقق صلح عادلانه و فراگیر باشد تأکید کرد.

رئیس جمهور امریکا نیز از ولیعهد عربستان بابت تلاش‌هایش برای جلوگیری از تنش و گسترش دامنه آن به دیگر نقاط در منطقه قدردانی کرد.

منبع
واس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا