سیاسی

وزارت دفاع امریکا: 13 حمله به مواضع نیروهای امریکایی در عراق و سوریه

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که مواضع ارتش این کشور در عراق و سوریه در هفته گذشته هدف 13 حمله موشکی و پهپادی قرار گرفته است.

میدل ایست نیوز: «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت که مواضع نیروهای امریکایی در عراق هدف 10 حمله و در سوریه هدف 3 حمله قرار گرفته است.

همزمان روزنامه «واشنگتن‌ پست» به نقل از مقامات ایالات متحده گزارش داد که طی هفته گذشته دست‌کم ۲۴ نفر از سربازان آمریکایی در جریان حملات به پایگاه‌های آمریکا عراق و سوریه مجروح شده‌اند.

دولت بایدن طی روزهای اخیر با این که بارها گفته که با شروع جنگ اسرائیل و حماس، سربازان آمریکایی در خاورمیانه بیشتر از گذشته در معرض خطر هستند، اما تاکنون جزییاتی دراین‌باره فاش نکرده است.

واشینگتن‌پست بدون اشاره به نام منبع خبری خود نوشته که یکی از مهم‌ترین حملات به نیروهای آمریکایی روز چهارشنبه گذشته رخ داد که در جریان آن پایگاه التنف، واقع در جنوب سوریه، هدف چندین حمله پهپادی قرار گرفت و بیست نفر از سربازان آمریکایی دچار جراحات سطحی شدند.

به گفته این منبع مطلع، همان روز چندین حمله پهپادی علیه نیروهای آمریکایی به پایگاه عین الاسد در غرب عراق نیز انجام شد که دست‌کم چهار نفر آسیب سطحی دیدند و به خدمت بازگشتند.

منبع
میدل ایست نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا