سیاسی

جزئیات حمله امریکا به دو مرکز وابسته به ایران در سوریه

امریکا گفته که حمله هوایی به دو مرکز وابسته به ایران در نزدیکی مرز سوریه و عراق در پاسخ به حملاتی بود که توسط گروه‌های وابسته به ایران علیه اهداف امریکایی در عراق و سوریه انجام شد.

میدل ایست نیوز: یک مقام بلندپایه دفاعی امریکا روز جمعه جزئیات حملات پنتاگون علیه دو مرکز وابسته به سپاه پاسداران ایران در سوریه را اعلام کرد.

به گزارش «الحره» این مقام دفاعی امریکا که ترجیح داد نامش فاش نشود، در نشستی خبری گفت که این حملات توسط جنگنده‌های F-16 انجام شد و دو انبار که یکی از آن ها برای تسلیحات و دیگری برای مهمات بود، هدف قرار گرفت.

وی افزود: دو مرکزی که مورد هدف قرار گرفت، در نزدیکی البوکمال (نزدیک مرز عراق) قرار دارد و این حملات پاسخی مستقیم به حملاتی بود که توسط گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران ایران علیه اهداف امریکایی در عراق و سوریه انجام شد.

این مقام دفاعی ادامه داد: این حملات بر توانایی سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به آن در انجام حملات علیه ما و ادامه بی‌ثباتی تأثیر خواهد گذاشت.

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در بیانیه ای گفت: امروز طبق دستورات بایدن، نیروهای ارتش آمریکا به دو مرکز در شرق سوریه که توسط سپاه ایران و گروه‌های وابسته به آن استفاده می شود، حملات دفاعی انجام دادند.

وی افزود: این حملات دقیق دفاعی پاسخی به حملات مداوم و عمدتاً ناموفق علیه نیروهای امریکایی در عراق و سوریه توسط شبه نظامیان مورد حمایت ایران است که در 17 اکتبر آغاز شد.

به گفته ارتش آمریکا، در هفته گذشته، پایگاه های نیروهای امریکایی در عراق و سوریه مورد حمله موشکی و پهپادی قرار گرفتند.

روز سه شنبه پنتاگون اعلام کرد که نیروهای امریکایی و متحدانش در عراق و سوریه هفته گذشته حداقل 13 بار با پهپاد و موشک مورد هدف قرار گرفتند.

مقام دفاعی امریکایی ادامه داد: اجازه دهید به صراحت بگوییم، ایران مسئولیت این حملات را بر عهده دارد. همه این گروه‌ها بدون در نظر گرفتن نام‌شان، همه متعلق به ایران و سپاه پاسداران هستند.

وی اظهار داشت: هیچ غیرنظامی در داخل این دو پایگاه وجود نداشت و هنوز در حال تعیین تعداد تلفات هستیم، اما مطمئن هستیم که اهدافی را هدف قرار دادیم که متعلق به سپاه پاسداران است.

این مقام در پاسخ به حملات نیروهای نیابتی ایران، اظهارات واشنگتن مبنی بر اینکه «این حملات در چارچوب دفاع از خود انجام می‌شود» را تکرار و تأکید کرد که «ایالات متحده به دنبال وارد شدن به جنگ نیست».

پنتاگون توضیح داده که در رابطه با این حملات با اسرائیل هماهنگی نکرده است.

پنتاگون همچنین تاکید کرده که این حملات کاملاً جدا از حمایتی است که ایالات متحده از اسرائیل در جنگ علیه حماس ارائه می کند.

گفتنی است امریکا حدود 900 نظامی در سوریه و 2 هزار و 500 نظامی در عراق دارد که بخشی از تلاش هایش برای مبارزه با داعش است که مناطق وسیعی از خاک این دو کشور را تحت کنترل داشت.

شب گذشته پنتاگون اعلام کرد که 900 نظامی را که در میان آنان متخصصان پدافند هوایی نیز هستند، در خاورمیانه مستقر کرده است.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا