خبر اولسیاسی

کاهش قاچاق سلاح و مواد مخدر میان ایران و عراق در نتیجه توافقات امنیتی

سرکنسول ایران در بصره از کاهش ورود اسلحه از عراق به ایران و نیز کاهش ورود مواد مخدر از ایران به عراق در نتیجه توافقات امنیتی مشترک بین دو کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: علی عابدی، سرکنسول ایران در بصره از کاهش ورود اسلحه از عراق به ایران و نیز کاهش ورود مواد مخدر از ایران به عراق در نتیجه توافقات امنیتی مشترک بین دو کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «نون» عابدی گفت: برخی کشورهای اسلامی از جمله ایران و عراق قربانی مواد مخدر هستند و حامی اصلی این امر امریکاست. زمانی که این کشور در افغانستان حضور داشت، کشت خشخاش 20 درصد افزایش یافت.

وی افزود: ایران به عنوان همسایه افغانستان و عراق گذرگاه مواد مخدر است. درصد زیادی از این مواد که وارد ایران یا کشورهای همسایه می شوند توسط نیروهای امنیتی توقیف می شود. همچنین سالانه در تمام استان های ایران عملیات مشترکی برای جمع آوری مواد مخدر انجام می شود و ماهانه شاهد جمع آوری و سوزاندن این مواد در ایران هستیم.

عابدی ادامه داد: ایران هزینه های زیادی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر می دهد و ما در حال تشکیل یک سازمان ویژه برای مقابله با این مواد هستیم.

وی اظهار داشت: خوشبختانه ایران 1480 کیلومتر مرز با عراق دارد و با وجود اینکه نیروهای امنیتی در دو طرف مرزها حضور دارند، می بینیم که مواد مخدر صنعتی از عراق وارد ایران می شود و نیز موادی از قبیل تریاک از سمت ایران به عراق می آید.

عابدی خاطرنشان کرد: در هر دو طرف بیش از 90 درصد از این مواد بین دو کشور توسط نیروهای امنیتی ایران و عراق کشف و ضبط می شود.

وی افزود: طبق توافقات اخیر ایران و عراق، تروریست هایی که در مرز ایران بودند، اکنون از مرز دور شده اند و امیدواریم همکاری های مستمر بین نیروهای امنیتی عراق و ایران و همچنین تجهیز این مرزها به مسائل فنی برای کاهش این جنایات تقویت شود.

سرکنسول ایران در بصره در پایان گفت: کاهش قابل توجهی در ورود سلاح از طرف عراق به ایران و همچنین کاهش ورود مواد مخدر از ایران به عراق وجود دارد که این امر در نتیجه توافقات امنیتی است که بین دو کشور صورت گرفت.

منبع
نون

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا