سیاسی

تل آویو: موشک‌ها و پهپادهای انصارالله به مصر اصابت کرد

وزارت خارجه اسرائیل ادعا کرد که موشک‌ها و پهپادهایی که امروز به مصر اصابت کرد از جانب انصارالله برای هدف قرار دادن اسرائیل شلیک شده بود.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه اسرائیل ادعا کرد که موشک‌ها و پهپادهایی که امروز به مصر اصابت کرد از جانب انصارالله برای هدف قرار دادن اسرائیل شلیک شده بود.

به گزارش «الجزیره»، وزارت خارجه اسرائیل تأکید کرد که انصارالله یمن امروز موشک‌هایی را به سمت اسرائیل شلیک کرد که به مناطقی در مصر اصابت کرد.

صبح امروز (جمعه 27 اکتبر) منابع امنیتی مصری به خبرگزاری «رویترز» اطلاع دادند که یک پهپاد به شهر طابا در مصر در نزدیکی غزه و یک پرتابه انفجاری به شهر ساحلی نویبع در جنوب سینا اصابت کرده است.

به گزارش «العربیه» این منابع توضیح دادند که مقامات مصر در حال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر درباره این حوادث هستند.

بنا به گفته این منابع، پرتابه شلیک‌شده به شهر نویبع، در صحرای اطراف این شهر سقوط کرده است.

شاهدان هم از شنیده‌شدن صدای شدید انفجار و بلندشدن غبار پس از اصابت این پرتابه به اطراف شهر نویبع خبر دادند.

بنا به گزارش‌ها، ساختمان بخش اورژانس و بخش اداری بیمارستان مرکزی طابا در منطقه سینای مصر مورد اصابت پهپاد قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش مصر هم در اطلاعیه کوتاهی اعلام کرد که ارتش در حال تحقیق پیرامون سقوط یک پهپاد ناشناس در خاک مصر است.

ارتش اسرائیل هم اعلام کرد که یک «تهدید» را در منطقه دریای سرخ رصد کرده و آن را یک پرتابه ساقط‌ شده در سواحل دریای سرخ مصر عنوان کرد.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل تصریح کرد که «یک تهدید را ساعاتی پیش در آسمان منطقه ساحلی دریای سرخ رصد کرده و یک بالگرد تهاجمی برای تعامل با این تهدید به آن منطقه اعزام کردیم.»

گفتنی است پس از حمله هفتم اکتبر گروه حماس به شهرها و شهرک‌های اسرائیلی اطراف نوار غزه، منطقه مرزی با غزه شاهد آماده‌باش کامل نیروهای امنیتی مصر بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا