خبر اولسیاسی

پنتاگون: در پی درگیری با ایران نیستیم

سخنگوی وزارت دفاع امریکا تأکید کرد که این کشور در پی درگیری با ایران نیست و حملات شب گذشته به سوریه در چارچوب «دفاع از خود» انجام شده است.

میدل ایست نیوز: «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفت که این کشور در پی درگیری  با ایران نیست و امیدوار است که تهران حملات علیه نیروهای امریکایی در عراق و سوریه را متوقف کند.

به گزارش «الجزیره»، سخنگوی وزارت دفاع امریکا در گفت‌وگو با شبکه MSNBC گفت که حملاتی که ارتش امریکا در سوریه انجام داده درراستای «دفاع از خود» بوده و بسیار دقیق انجام شده است.

وی افزود که تمرکز امریکا بر جلوگیری از گسترده شدن دامنه نزاع در منطقه است تا درگیری اسرائیل و حماس به یک نزاع گسترده منطقه‌ای تبدیل نشود.

همزمان «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که نیروهای امریکایی در سوریه هدف حملات راکتی گروه‌های وابسته به ایران قرار گرفته‌اند و ارتش امریکا نیز برای دفاع از خود دست به ضد حمله زده است.

وی در مصاحبه با شبکه  ABS امریکا گفت که اگر ایران در پی پاسخ به این حملات برآید، امریکا آماده دفاع از خود است.

کربی همچنین از ادامه تلاش‌ها با شرکا برای آزادکردن همه اسرایی که در دست حماس هستند خبر داد.

صبح امروز، لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در بیانیه ای گفت: امروز طبق دستورات بایدن، نیروهای ارتش آمریکا به دو مرکز در شرق سوریه که توسط سپاه ایران و گروه‌های وابسته به آن استفاده می شود، حملات دفاعی انجام دادند.

وی افزود: این حملات دقیق دفاعی پاسخی به حملات مداوم و عمدتاً ناموفق علیه نیروهای امریکایی در عراق و سوریه توسط شبه نظامیان مورد حمایت ایران است که در 17 اکتبر آغاز شد.

به گفته ارتش آمریکا، در هفته گذشته، پایگاه های نیروهای امریکایی در عراق و سوریه مورد حمله موشکی و پهپادی قرار گرفتند.

روز سه شنبه پنتاگون اعلام کرد که نیروهای امریکایی و متحدانش در عراق و سوریه هفته گذشته حداقل 13 بار با پهپاد و موشک مورد هدف قرار گرفتند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا