اقتصادی

توافق مصر و ترکیه درباره تحقق 15 میلیارد دلار مبادلات تجاری

وزیر بازرگانی ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی با همتای مصری خود از هدف گذاری دو کشور برای تحقق مبادلات تجاری 15 میلیارد دلاری خبر داد.

میدل ایست نیوز: عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه تاکید کرد که کشورش در تلاش است حجم تجارت با مصر را طی 5 سال به 15 میلیارد دلار افزایش دهد.

به گزارش «آناتولی» بولات، در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه در قاهره با احمد صالح، همتای مصری اش گفت: ترکیه و مصر توافق کرده اند که تلاش های خود را یکپارچه کنند و پیمانی اقتصادی و تجاری ایجاد کنند و این در حالی است که متأسفانه برادرانمان در فلسطین با مشکلات سختی دست و پنجه نرم می کنند.

بولات با اشاره به اینکه با همتای مصری اش مذاکرات سودمندی داشته، افزود این دیدار را برای حضور در نمایشگاه بین المللی صنعت تولید که از فردا شنبه آغاز می شود، برنامه ریزی کرده است.

وی افزود که حجم مبادلات تجاری دو کشور در زمان امضای توافق نامه تجارت آزاد بین دو کشور در سال 2007، 1.5 میلیارد دلار بوده و در سال گذشته به 10 میلیارد دلار رسیده و دو کشور افزایش حجم مبادلات تجاری طی 5 سال آینده به 15 میلیارد دلار را هدف گذاری کرده اند.

بولات خاطرنشان کرد هدف ما اجرای پروژه های مشترک با کشور مصر در بخش های صنعتی،کشاورزی و قرارداد های پیمانکاری در کشورهای ثالث در سرتاسر آفریقا و خاورمیانه است.

وزرای ترکیه و مصر سند توسعه همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور را امضا کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا