سیاسی

نتانیاهو: جنگ در غزه طولانی و دشوار خواهد بود

نخست وزیر اسرائیل در دیدار با خانواده های افرادی که به اسارت حماس درآمده اند، گفت که از همه گزینه های برای آزاد کردن اسیران استفاده می‌کند.

میدل ایست نیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در دیدار با خانواده‌های افرادی که به اسارت حماس درآمده‌اند تأکید کرد که از همه گزینه‌ها برای آزادکردن این اسیران استفاده می‌کند.

نتانیاهو تأکید کرد که جنگ در نوار غزه طولانی و دشوار خواهد بود و افزود که حملات هوایی در روزهای اخیر تشدید شد تا نیروهای پیاده نظام بتوانند وارد غزه شوند.

وی گفت: «این یک جنگ علیه توحش است، دوستان ما در کشورهای عربی می‌دانند که اگر ما پیروز نشویم نوبت به آنها خواهد رسید».

نتانیاهو افزود که به ساکنان غزه هشدار داده شده که به جنوب بروند و تأکید کرد که هدف اسرائیل روشن است: نابودی توان نظامی حماس و آزاد کردن اسیران.

به گزارش «الجزیره»، خانواده‌های شهروندان اسرائیلی که به دست حماس اسیر شده‌اند عصر امروز پس از تجمع در برابر منزل مسکونی نتانیاهو با وی دیدار کردند.

آنان پس از این دیدار با انتشار بیانیه‌ای تأکید کردند که در دیدار با نخست وزیر اسرائیل خواستار بازگشت همه اسیران پیش از هرگونه عملیات نظامی زمینی در غزه شده‌اند.

این خانواده‌ها تأکید کرده‌اند که مبادله اسرا از تأیید گسترده برخوردار است و امیدوارند که هرچه سریع‌تر انجام شود.

نتانیاهو نیز به آنان گفته که از همه گزینه‌ها برای آزاد کردن اسیران در غزه استفاده می‌کند.

کتائب عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، در 15 اکتبر گذشته عملیاتی را در اسرائیل اجرا کرد و توانست 200 تا 250 اسرائیلی را به اسارت درآورد.

روز گذشته، سخنگوی کتاب القسام گفت که تاکنون 50 نفر از این اسیران در حملات هوایی اسرائیل کشته شده اند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا