اقتصادی

سرمایه گذاری 1.5 میلیارد دلاری قطر در صنعت لبنیات مصر

یک شرکت قطری پروژه ای به ارزش 1.5 میلیارد دلار برای احداث مزرعه پرورش دام و کشت هزاران هکتار زمین را در جنوب غربی مصر اجرا خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: شرکت «بلدنا» قطر یادداشت همکاری مشترکی با اداره کانال سوئز مصر برای بررسی و اجرای پروژه پرورش 20 هزار راس دام (از نوع گاو) و تولید لبنیات و کشت حدود 113 هزار هکتار زمین در استان الوادی الجدید در جنوب غربی مصر برای تأمین علوفه و محصولات کشاورزی مورد نیاز این پروژه امضا کرد.

به گزارش «الجزیره» این یادداشت همکاری تأمین کننده بخش های اولیه تولید و فرآوری لبنیات در مصر با حجم سرمایه گذاری حدود 1.5 میلیارد دلار و افتتاح مزرعه پرورش دام با ظرفیت ابتدایی 20 هزار راس گاو شیری است که حجم تولید سالانه شیر در مصر را به 300 میلیون لیتر می رساند.

پس از امضای این یادداشت، مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر تاکید کرد که این توافق نامه نقطه اوج تلاش های انجام شده در پیشبرد روابط دوجانبه میان مصر و قطر در عرصه اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد که این پروژه دربردارنده فرصت های امیدوارکننده در حمایت از امنیت غذایی، ایجاد فرصت های شغلی متعدد برای جوانان مصر و کاهش هزینه واردات این محصولات از خارج است.

گفتنی است این دومین پروژه این شرکت قطری در مصر است.

شرکت قطری ژانویه گذشته نیز از افزایش سهام خود در شرکت صنایع غذایی جهینه مصر به بیش از 15 درصد خبر داد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا