سیاسی

عراق: فرودگاه های سلیمانیه و عربت از نیروهای بیگانه تخلیه شد

مشاور امنیت ملی عراق روز یکشنبه تاکید کرد که فرودگاه سلیمانیه و عربت از هرگونه حضور نظامی و غیرنظامی بیگانگان تخليه شده است.

میدل ایست نیوز: قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق روز یکشنبه تاکید کرد که فرودگاه سلیمانیه و عربت از هرگونه حضور نظامی و غیرنظامی بیگانگان خالی شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) الاعرجی در توییتی در شبکه اجتماعی X نوشت که پس از سفر کمیته ویژه به این دو فرودگاه که به دستور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق تشکیل شده بود، تاکید می کنیم که این دو فرودگاه از هرگونه حضور بیگانگان (نظامی و غیرنظامی) تخلیه شده است.

وی افزود که دو فرودگاه سلیمانیه و عربت تحت اشراف سازمان هوانوردی فدرال عراق است و نهادهای دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق در این دو فرودگاه به صورت قانونی حضور دارند.

گفتنی است 19 سپتامبر گذشته «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، گفت که در ساعت 17 روز دوشنبه یک پهپاد از مرز ترکیه وارد خاک عراق شده و فرودگاه عربت در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق را بمباران کرده است.

پس از این حمله، ریاست جمهوری عراق اعلام کرد که عراق در برابر تلاش ها برای آسیب به امنیت، حاکمیت و ثبات عراق، دست بسته نخواهد ماند.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه نیز که 20 سپتامبر منتشر شد، آمده بود که تحولات مربوط به انفجار در فرودگاه عربت سلیمانیه در شمال عراق «توجه برانگیز» است و این تحولات نشان می‌دهد که عناصر یگان مبارزه با تروریسم حزب اتحادیه میهنی کردستان در حال برگزاری تمرین نظامی مشترک با گروه تروریستی پ.ک.ک. بوده‌اند.

همچنین ترکیه در ماه مه سال جاری، همه پروازها به فرودگاه بین المللی سلیمانیه را به دلیل تشدید فعالیت های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شهر سلیمانیه و نفوذ آن به فرودگاه سلیمانیه که موجب تهدید امنیت پرواز می شود، به حالت تعلیق درآورد.

اکنون نیمی از پروازهای فرودگاه سلیمانیه متوقف شده است که شامل 11 پرواز رفت و برگشت خطوط هوایی ترکیه، 2 پرواز از خطوط هوایی آلمان، 3 پرواز از خطوط هوایی عراق و یک پرواز اقتصادی شرکت پگاسوس ترکیه است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا