اجتماعیسیاسی

«آنجلینا جولی»: کشتار افراد بیگناه در غزه هیچ توجیهی ندارد

هنرپیشه سرشناس امریکایی ضمن ابراز همدردی با مردم اسرائیل بابت حمله حماس، آنچه را در غزه می گذرد «تنبیه دسته جمعی یک ملت» و بدون توجیه دانست.

میدل ایست نیوز: «آنجلینا جولی» ستاره مشهور امریکایی، پس از سه هفته سکوت، با انتشار بیانیه‌ای به حملات اسرائیل به غزه واکنش نشان داد و گفت که حمله حماس به اسرائیل، کشتار افراد بی‌گناه در بمباران خانه‌های غیر نظامیان در غزه را توجیه نمی‌کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» نوشت: مانند میلیون‌ها تن در جهان چند هفته گذشته را بیمار و خشمگین از «حمله تروریستی به اسرائیل» و کشتار غیر نظامیان گذراندم و در پی بهترین راه برای کمک بودم.

آنجلینا جولی افزود که برای بازگشت فوری و امن تک‌تک «گروگان‌ها» و برای خانواده‌هایی که درد غیر قابل تصور از دست دادن عزیزانشان را تحمل می‌کنند دعا می‌کند.

وی آنچه را در اسرائیل گذشت «اقدامی تروریستی» خواند اما تأکید کرد که چنین اقدامی به کشتار افراد بی گناه در بمباران خانه‌های غیر نظامیان در غزه را توجیه نمی‌کند.

این هنرپیشه سرشناس امریکایی افزود: مردم غزه جایی برای پناه بردن ندارند، به آب و غذا دسترسی ندارند، امکان ترک خانه‌هایشان را هم ندارند، و حتی از حق اصلی انسان‌ها در عبور از مرزها برای یافتن پناهگاه محروم‌اند.

وی گفت که هم‌اکنون تمرکز خود را بر آوارگانی قرار داده که به علت خشونت آواره شده‌اند.

آنجلینا جولی افزود که کمک‌های انسانی اندکی که وارد غزه می‌شود فقط بخش کوچکی از آنچه را لازم است تأمین می‌کند و انفجارهای پیاپی موجب افزایش روزانه نیازهای انسان‌های ناامیدی می‌شود که در وضعیت محرومیت از کمک و آب و سوخت به سر می‌برند.

این ستاره امریکایی این وضعیت را «تنبیه دسته‌جمعی یک ملت» خواند و گفت که باید از هر راهی مانع از کشتار غیر نظامیان بیشتر شد.

وی افزود که مانند بسیاری دیگر مبالغی را برای ارسال کمک‌های درمانی اختصاص داده و به پزشکان بدون مرز کمک کرده است.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Angelina Jolie (@angelinajolie)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا