سیاسی

اکسیوس: وزیر دفاع عربستان به واشنگتن می‌رود

منابع مطلع خبر دادند که وزیر دفاع عربستان فردا برای دیدار با مقامات بلندپایه دولت امریکا به واشنگتن سفر می کند.

میدل ایست نیوز: پایگاه اکسیوس به نقل از 3 منبع آگاه اعلام کرد که انتظار می رود خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان روز دوشنبه برای برگزاری نشست با مقامات بلندپایه دولت امریکا به واشنگتن سفر کند.

به گزارش «روسیا الیوم» این منابع به اکسیوس گفتند که سفر وزیر سعودی از مدتی طولانی برنامه ریزی شده اما در زمانی انجام می شود که اسرائیل مرحله دوم جنگ علیه غزه را آغاز کرده و نیروی زمینی اش در حال انجام عملیاتی زمینی در برابر رزمندگان جنبش حماس هستند.

گزارش اکسیوس می گوید که انتظار می رود وزیر دفاع عربستان با جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی امریکا، لوید اوستن، وزیر دفاع و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور و نیز تعدادی از اعضای سنا دیدار کند.

شب گذشته، وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای اعلام کرد: ریاض با نگرانی بسیار تنش های نظامی اسرائیل در عملیات زمینی نوار غزه را پیگیری می کند.

در این بیانیه آمده است: عربستان هرگونه عملیات زمینی از جانب اسرائیل محکوم می کند چون اینگونه عملیات تهدیدی برای زندگی غیرنظامیان فلسطینی و قرار گرفتن آنان در معرض خطرات بیشتر است.

این بیانیه افزوده که عربستان نسبت به خطر تداوم ارتکاب این نقض های فاحش، غیرموجه و مغایر با قوانین بین المللی در حق مردم فلسطین و نیز پیامدهای آن بر ثبات منطقه و صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی هشدار می دهد.

عربستان در این بیانیه از جامعه جهانی خواسته که مسئولیت های خود برای توقف فوری این عملیات نظامی مطابق با قطعنامه روز گذشته مجمع عمومی سازمان ملل را بر عهده بگیرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا