سیاسی

تحرکات گسترده برای برگزاری نشست فوق‌العاده سران اتحادیه عرب

دیپلمات‌های بلندپایه خبر دادند که تماس ها و هماهنگی ها میان کشورهای عربی برای برگزاری نشست فوق‌العاده سران اتحادیه عرب جریان دارد.

میدل ایست نیوز: معاون دبیرکل اتحادیه عرب خبر داد که تماس‌های دیپلماتیک میان سران کشورهای عربی به خصوص عربستان و فلسطین برای برگزاری نشست فوق‌العاده سران کشورهای عربی برای بررسی راه‌های توقف جنگ در نوار غزه جریان دارد.

«حسام زکی» معاون دبیر کل اتحادیه عرب، به «الشرق الاوسط» گفت که هماهنگی‌ها در این باره را عربستان و فلسطین مدیریت می‌کنند و برگزاری این نشست قطعی است.

به موجب آیین‌نامه داخلی اتحادیه عرب، برگزاری نشست فوق‌العاده باید به تأیید دو سوم اعضا برسد که به گفته حسام زکی در شرایط حساس کنونی این تأیید قطعا حاصل می‌شود.

همزمان جمال رشدی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب، گفت که مذاکرات هم‌اکنون درباره محل و زمان اجرای نشست و نه اصل آن است و تأکید کرد که احتمالا عربستان سعودی میزبان این نشست باشد.

آخرین نشست سران اتحادیه عرب در عربستان برگزار شد و این کشور هم‌اکنون رئیس دوره‌ای اتحادیه عرب است.

در 11 اکتبر، نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد.

این همه در حالی است که تماس‌های گسترده وزرای خارجه کشورهای عربی با همتایانشان در نقاط گوناگون جهان برای پیگیری وضعیت غزه  وتلاش برای توقف تنش ادامه دارد.

روز گذشته، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، خواستار برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب در سطح سران شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست کمیته مرکزی سازمان آزای‌بخش فلسطین برای بررسی تحولات غزه، گفت: از جامعه جهانی خواستیم که حملات در غزه را متوقف و کمک‌ها را وارد غزه کند و راه را بر کوچ اجباری فلسطینیان ببندد.

وی گفت که اسرائیل به قطع‌نامه مصوب مجمع عمومی سازمان ملل با حمله زمینی و بمباران و ویرانی بیشتر پاسخ داد.

این در حالی است که جنگ در نوار غزه برای بیست و سومین روز پیاپی ادامه دارد و تاکنون بیش از 8 هزار تن در حملات اسرائیل به شهادت رسیده و تعداد مجروحان به حدود 20 هزار تن رسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا