خبر اولسیاسی

ارتش اسرائیل: عملیات زمینی را در غزه گسترش می دهیم

ارتش اسرائیل با تأکید بر اینکه عملیات در غزه بر اساس برنامه ریزی پیش می رود، خبر داد که شب گذشته 450 هدف در غزه بمباران شده است.

میدل ایست نیوز: دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، امروز (یکشنبه 29 اکتبر) گفت که ما در حال پیشروی در مراحل جنگ طبق برنامه ریزی هستیم و عملیات زمینی خود را گسترش می دهیم.

به گزارش «الجزیره» وی افزود: پایگاه های حزب الله در جبهه شمالی را بمباران کردیم و هرکه را به مرزهایمان نزدیک شود از پای درمی آوریم.

هاگاری ادامه داد: تعداد کشته شدگان ارتش 311 نفر و «ربوده شدگان» نیز 32 نفر است. تمام تلاشمان را برای بازگردانی ربوده شدگان و آزادسازی آنان انجام می دهیم.

وی در پاسخ به بیانیه نتانیاهو گفت: ما هم اکنون در وضعیت جنگی هستیم و نتایج تحقیقات درباره حمله 7 اکتبر را پس از پایان آن اعلام خواهیم کرد.

به گزارش «الحره» آویخای ادرعی، دیگر سخنگوی ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که جنگنده های اسرائیلی به بیش از 450 هدف متعلق به حماس در نقاط مختلف نوار غزه حمله کردند.

وی روز یکشنبه در شبکه اجتماعی X نوشت که در میان این اهداف بمباران شده، مقرهای فرماندهی، پایگاه های شناسایی و پایگاه های پرتاب موشک های ضد زره متعلق به حماس نیز وجود داشت.

ادرعی در خصوص گسترش فعالیت های زمینی اشاره کرد که کادر مشترک رزمی اقدام به هدف قرار دادن یگان هایی کردند که سعی در حمله به نیروهای اسرائیلی و نیز شلیک موشک های ضد زره داشتند.

صبح امروز نشریه «نیویورک تایمز» به نقل از منابع امریکایی خبر داد که اسرائیل در برنامه خود برای ورود زمینی گسترده به نوار غزه تجدید نظر کرده است.

بر اساس گزارش این نشریه امریکایی، اسرائیل تصمیم گرفته که به جای حمله گسترده به نوار غزه، حملات محدود زمینی در غزه اجرا کند.

بر اساس این گزارش این تصمیم به موجب پیشنهادی از جانب «لوید اوستن» وزیر دفاع امریکا، گرفته شده است.

با وجود این، مقامات امریکایی به «نیویورک تایمز» گفته‌اند که هنوز تصمیم نهایی اسرائیل مشخص نیست و حملات گسترده هوایی و زمینی اسرائیل نشان می‌دهد که رویکردی خصمانه‌تر پیش گرفته است.

به گفته مقامات امریکایی حملات نیروی زمینی اسرائیل به غزه در مقیاسی محدود و به صورت متمرکز اجرا می‌شود.

روز گذشته، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در دیدار با خانواده‌های افرادی که به اسارت حماس درآمده‌اند تأکید کرد که از همه گزینه‌ها برای آزادکردن این اسیران استفاده می‌کند.

نتانیاهو تأکید کرد که جنگ در نوار غزه طولانی و دشوار خواهد بود و افزود که حملات هوایی در روزهای اخیر تشدید شد تا نیروهای پیاده نظام بتوانند وارد غزه شوند.

وی گفت: «این یک جنگ علیه توحش است، دوستان ما در کشورهای عربی می‌دانند که اگر ما پیروز نشویم نوبت به آنها خواهد رسید».

نتانیاهو افزود که به ساکنان غزه هشدار داده شده که به جنوب بروند و تأکید کرد که هدف اسرائیل روشن است: نابودی توان نظامی حماس و آزاد کردن اسیران.

منبع
الجزیرهالحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا