سیاسی

ترسیم مرزهای کویت و عراق محور مذاکرات پلاسخرت با وزیر خارجه کویت

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق در دیدار با وزیر خارجه کویت تازه ترین تحولات مربوط به ترسیم مرزهای دریایی عراق و کویت را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت، در دیدار «جنین هنیس پلاسخرت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق، تحولات مربوط به تکمیل ترسیم مرزهای دریایی عراق و کویت را بررسی کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه کویت، که امروز (یکشنبه 29 اکتبر) برگزار شده، در این دیدار، طرفین فعالیت‌های دفتر سازمان ملل در عراق و تلاش برای یافتن بقایای اجساد اسیران و مفقود الاثرهای کویتی و اموال این کشور در عراق را بررسی کردند.

پلاسخرت در سفری رسمی وارد کویت شده است.

این مذاکرات پس از آن انجام می شود که دادگاه عالی فدرال عراق، طی حکمی تصویب توافقنامه تنظیم دریانوردی با کویت در خور عبدالله را غیر قانونی اعلام کرد.

توافق نامه خور عبدالله در سال 2012 و با هدف تنظیم ناوبری دریایی در منطقه مرزی خور عبدالله بین دو کشور به امضا رسید و به یک مساله سیاسی برای برخی مقامات عراقی تبدیل شده که ممکن است شکاف میان عراق و کویت را بیشتر کند.

خور عبدالله توافق نامه ای بین المللی متعلق به منطقه ای مرزی بین عراق و کویت است که در سال 2012 میان دو کشور به امضا رسید و هدف از آن همکاری در ناوبری دریایی و حفظ محیط دریایی در گذرگاه خور عبدالله است.

منبع
وزارت خارجه کویت

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا