سیاسی

بریتانیا: رسیدگی به اوضاع انسانی در غزه مهم‌تر از آتش‌بس است

وزیر خارجه بریتانیا ضمن تکرار تاکید کشورش بر حمایت از حق اسرائیل در دفاع از خود، گفت که آتش بس آن چیزی نیست که مردم فلسطین به آن نیاز دارند.

میدل ایست نیوز: جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا ضمن تکرار تاکید کشورش بر حمایت از حق اسرائیل در دفاع از خود، گفت که آتش بس آن چیزی نیست که مردم فلسطین به آن نیاز دارند.

کلورلی روز دوشنبه در مصاحبه با «اسکای نیوز» گفت: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد اما ما به خویشتنداری و عملکرد حرفه ای دعوت می کنیم.

وی افزود: از حماس می خواهیم که اسیران را آزاد کند و زیرساخت های نظامی خود در نزدیکی بیمارستان ها و اجتماعات غیرنظامی را برچیند.

وزیر خارجه بریتانیا اظهار داشت: ما می دانیم که حماس از مردم فلسطین در نوار غزه «سرقت می کند» و تاسیسات نظامی خود را در زیر بیمارستان ها قرار می دهد.

وی ادامه داد: دعوت به آتش بس در حال حاضر آن چیزی نیست که مردم فلسطین به آن نیاز دارند، بلکه واقعیت ایجاب می کند که برای رسیدگی به اوضاع انسانی در نوار غزه فشار بیاوریم.

کلورلی همچنین افزود: هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه حماس و دیگر گروه های مسلح خواهان صلح با اسرائیل هستند، مشاهده نکرده ایم.

حمله اسرائیل به نوار غزه در پی عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد بیست و چهارمین روز خود شده که به شهادت بیش از 8 هزار تن و زخمی شدن هزاران تن و نیز آوارگی صدها هزار فلسطینی ساکن غزه انجامیده است.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا