سیاسی

تل آویو 190 میلیون دلار از اموال رام الله را مسدود کرد

وزیر دارایی اسرائیل دستور مسدود کردن مبلغ ماهیانه انتقالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: این تصمیم بتزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل به علت محکوم نکردن عملیات «طوفان الاقصی» توسط تشکیلات خودگردان عنوان شده است.

به گزارش «آناتولی» روزنامه جروزالم پست به نقل از اسموتریچ نوشت که او روز دوشنبه در نامه ای به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اطلاع داده که وزارت دارایی، بودجه ای را در این ماه به تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه نخواهد کرد.

اسرائیل به نمایندگی از تشکیلات خودگردان فلسطین، در ازای واردات کالاهای وارداتی از سوی فلسطینیان مالیات می گیرد و به طور متوسط ​​ماهانه 750 میلیون شیکل (190 میلیون دلار) به رام الله منتقل می کند.

اسموتریچ در نامه خود نوشت: پس از کشتار حماس در شهرهای اطراف غزه در روز شنبه سیاه، تشکیلات خودگردان فلسطین فاصله گرفتن از این اقدامات وحشیانه را مناسب ندانست.

وی افزود: در واقع، مقامات تشکیلات خودگردان حمایت خود را از این کشتار ابراز کردند. علاوه بر این تشکیلات خودگردان فلسطین در دادگاه های بین المللی علیه اسرائیل اقدام می کند.

اسموتریج ادامه داد: این اقدامات ثابت می‌کند که تشکیلات خودگردان فلسطین سازمانی حامی تروریسم است و به همین دلیل از منابع مالی برای فعالیت‌ها علیه اسرائیل و شهروندانش استفاده می‌شود.

وی در نامه خود به نتانیاهو افزود: به اطلاع می‌رسانم که به وزارت دارایی دستور داده‌ام تا انتقال وجوه به تشکیلات خودگردان را در این ماه متوقف کند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا