سیاسی

نتانیاهو: ایران محور رعب و وحشت است/ گالانت: حماس دو گزینه بیشتر ندارد

نخست وزیر اسرائیل گفت که ایران محور شر، رعب و وحشت است و از حماس حمایت می‌کند.

میدل ایست نیوز: یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در کنفرانس خبری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که هدف عملیات زمینی یعنی بازگرداندن اسرا را محقق خواهیم کرد و توانمندی‌های حماس را نابود می‌کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی با اشاره به اینکه حماس دو گزینه پیش روی خود دارد، یا مرگ یا تسلیم شدن و راه سومی ندارد، گفت که به هر تهدیدی از سمت شمال پاسخ می‌دهیم و هرکس ما را به سمت جنگ بکشاند، بهای سنگینی پرداخت می‌کند.

وزیر دفاع اسرائیل با بیان اینکه اولویت اسرائیل چگونگی پیروز شدن در جنگ و بازگرداندن اسرا است، گفت که حماس افراد زیادی را به اسارت گرفته است.

گالانت تصریح کرد که امریکا در جنگ علیه غزه در کنار ما است و از ما حمایت می‌کند.

از طرفی دیگر نتانیاهو اشاره کرد که اسرائیل، آغازگر این جنگ نبود اما در آن پیروز خواهد شد و امروز یک نظامی زن اسرائیلی نزد حماس را آزاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه ایران محور شر، رعب و وحشت است و از حماس حمایت می‌کند، گفت که حماس باید به خاطر هدف قرار دادن غیرنظامیان بازخواست و مجازات شود.

نخست وزیر اسرائیل با بیان اینکه حماس بیش از 200 اسرائیلی را به اسارت گرفته و باید بدون هیچ شرطی آن‌ها را آزاد کند، گفت که دعوت به آتش‌بس یعنی تسلیم شدن و ما این کار را نخواهیم کرد و پیروز خواهیم شد.

نتانیاهو اشاره کرد که متاسفیم که بعضی دوستان ما به طور قاطع حملات حماس را محکوم نکردند و گفت که حماس باید به تاریخ ملحق شود و این هدف اسرائیل را متحد می‌سازد.

نخست وزیر اسرائیل بیان کرد که دو مرتبه با خانواده‌های اسرا دیدار کردم و با آن‌ها همدردم.

وی اشاره کرد که اگر در این جنگ پیروز نشویم، تبعات ناگواری در انتظارمان خواهد بود.

منبع
مرکز اطلاع رسانی فلسطین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا