سیاسی

تأکید بارزانی بر پایبندی به توافق سنجار و اخراج گروه‌های مسلح از آن

رئیس دولت ایالتی کردستان عراق بر پایبندی به اجرای توافق نامه سنجار و بیرون کردن تمامی گروه های مسلح غیرقانونی از آن تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: مسرور بارزانی، رئیس دولت ایالتی کردستان عراق بر پایبندی به اجرای توافق نامه سنجار و بیرون کردن تمامی گروه های مسلح غیرقانونی از آن تاکید کرد.

به گزارش«الفرات نیوز»، بارزانی در سخنانی در سالروز تصویب قطع نامه 1352 شورای امنیت درباره زنان و صلح و امنیت، ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای توافق نامه سنجار، گفت که به علت نابه‌سامانی های موجود در منطقه و شرایط اضطراری بر بیرون کردن گروه های مسلح غیرقانونی در سنجار تاکید می کنیم.

وی در ادامه گفت که ما در کردستان به عنوان یک نهاد فدرال در عراق به اجرای مصوبه 1325 پایبند هستیم و آنچه که را وظیفه ماست با هماهنگی و همکاری و یکپارچی تلاش هایمان، انجام می دهیم.

دولت عراق و اقلیم کردستان عراق در سال 2021 توافق نامه ای را زیر نظر سازمان ملل برای عادی سازی اوضاع در سنجار امضا کردند که به موجب آن گروه های مسلح غیر قانونی باید از این شهر خارج شوند و امنیت شهر به دست گروهی از نیروهای پلیس متشکل از ساکنان سنجار سپرده شود.

طرف های مختلف حضور نیروهای پ.ک.ک. را مانع اصلی اجرای این توافق می دانند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا