اقتصادی

افزایش 30 درصدی صادرات صنایع غذایی مصر به عراق

صادرات صنایع غذایی مصر به عراق، طی 9 ماه اول سال جاری، در مقایسه با سال گذشته با 30 درصد افزایش به 134 ميليون دلار رسید.

میدل ایست نیوز: بر اساس آمار ماهانه شورای صادرات صنایع غذایی مصر، صادرات صنایع غذایی مصر، در 9 ماه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، با 14 درصد رشد معادل 464 میلیون دلار به 3.4 میلیارد دلار در سال رسیده است.

به گزارش «الشروق» در این میان، امریکا در رتبه اول بزرگ ترین واردکننده محصولات صنایع غذایی مصر با 174 میلیون دلار، و یمن در رتبه دوم با 146 میلیون دلار و اردن در رتبه سوم با 144 میلیون دلار جای دارد.

عراق نیز با واردات 134 میلیون دلار در رتبه چهارم بزرگ ترین واردکنندگان صنایع غذایی از مصر جای دارد. این حجم نسبت به مدت مشابه افزایش 30 درصدی را نشان می دهد.

عمرو هزاع، مشاور وزیر امور بازرگانی و صنعت مصر، در آغاز ماه اکتبر گفت که عراق در میان کشورهای وارد کننده کالاهای مصری در جهان عربی، سومین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

در ژوئن گذشته، بغداد و قاهره، با حضور وزرای دو کشور، 11 قرارداد همکاری اقتصادی امضا کردند.

وزیر تجارت و صنعت مصر در دسامبر گذشته خبر داد که عراق با سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری در 3500 پروژه در بین کشورهای سرمایه گذار در بازار های تجاری مصر، رتبه 25 را از آن خود کرده است.

بر اساس گزارش سازمان آمار مصر، با تلاش های دو کشور، برای توسعه حجم تجارت دو جانبه، میزان مبادلات تجاری بین دو کشور در سال 2022 به 540 میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش حدودا یک میلیارد دلاری نسبت به سال 2021 داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا