سیاسی

نخست وزیر مصر: آماده فدا شدن برای هر ذره از خاک سینا هستیم

نخست وزیر مصر با تأکید بر اینکه سینا ارزشمندترین نقطه مصر برای همه مردم این کشور است، اعلام کرد که میلیون ها نفر آماده فدا شدن هستند تا کسی به سینا نزدیک نشود.

میدل ایست نیوز: مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر گفت که در طول تاریخ، تلاش هایی برای تضغیف و تهدید مصر از منطقه سینا صورت گرفته است و به همین خاطر ارزشمندترین نقطه مصر در دل های مصری ها شمال سینا است.

به گزارش «الیوم السابع» مدبولی افزود: نخست وزیر مصر در جریان دیدارش با شیوخ منطقه سینای شمالی در مقر گردان 101 در العریش گفت: هیچ یک از ما نیست که یکی از بستگان یا نزدیکانش در نیروهای مسلح مصر نبوده و شهید، جانباز و یا ایثارگر نباشد. مایه افتخار من است که پدرم عضو نیروهای مسلح بوده است.

وی ادامه داد: پدرم داستان های سینا را برایم روایت می کرد و می گفت که همرزمانش چقدر برای این سرزمین فداکاری می کردند.

نخست وزیر مصر اظهار داشت: به همین خاطر ما آماده ایم برای هر ذره از خاک سینا میلیون ها جان را فدا کنیم تا کسی نزدیک آن نشود.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم این پیامی روشن است که به بسیاری از سوالات پاسخ می دهد.

این در حالی است که روزنامه «فایننشال تایمز» بریتانیا امروز فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به دنبال متقاعد کردن سران اروپا برای تحت فشار قرار دادن مصر در جهت پذیرش پناهندگان از نوار غزه است.

منابع مطلع از این مذاکرات به این روزنامه بریتانیایی گفتند که پیشنهاد نتانیاهو از طریق چند کشور از جمله چک و اتریش در مذاکراتی ویژه طی نشست سران اتحادیه اروپا در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام شده است.

روزنامه مذکور افزود که کشورهای اصلی اروپا به ویژه فرانسه، آلمان و بریتانیا، با این پیشنهاد مخالفت کرده و آن را غیر واقع بینانه توصیف کردند.

فایننشال تایمز افزود که مقامات مصری با ایده پذیرش پناهندگان از غزه حتی به صورت موقت همچنان مخالفت می کنند.

سران اتحادیه اروپا در نشست خود نقش احتمالی مصر را نیز بررسی اما سران در نهایت توافق کردند که مصر باید نقش مهمی در ارائه کمک های بشردوستانه گسترده به غزه بدون فشار بر آن برای پذیرش پناهندگان ایفا کند.

مصر و سران دیگر کشورهای عربی در همه بیانیه ها و اظهارات خود نسبت به طرح انتقال ساکنان غزه به صحرای سینا هشدار داده و مخالفت صریح خود را با کوچ اجباری فلسطینیان اعلام کرده اند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر، اخیرا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدر اعظم آلمان گفت که به جای سینا چرا فلسطینیان را به صحرای نقب منتقل نکنیم.

منبع
الیوم السابع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا