سیاسی

سخنگوی وزارت خارجه امریکا: نیروهای ما در عراق می‌مانند

سخنگوی وزارت خارجه امریکا ضمن تأکید بر اینکه این کشور اقدامات لازم را برای حفاظت از نیروهای خود در منطقه انجام می‌دهد، گفت که نیروهای امریکایی در عراق می‌مانند.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد نیروهای امریکایی به فعالیت های خود در عراق ادامه می دهند و امریکا اقدامات لازم را برای حمایت از نیروها و منافع خود در منطقه انجام می دهد.

به گزارش«رووداو» متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه امریکا دیروز (دوشنبه 30 اکتبر) ضمن اعلام اینکه برای امریکا و کشورهای منطقه، مبارزه با داعش در اولویت امور قرار دارد گفت که نیروهای ما در عراق خواهند ماند تا از قدرت گرفتن دوباره داعش جلوگیری کنند.

میلر به نقل از جو بایدن، رئیس جمهور امریکا افزود ما تمامی اقدامات لازم را برای حمایت از سربازان و منافع امریکا در سرتاسر جهان به عمل می آوریم.

این در حالی است که یک مقام بلندپایه پنتاگون گفت که از 17 اکتبر تا به امروز، نیروهای ارتش امریکا و ائتلاف دست کم 14 بار در عراق و 9 بار در سوریه مورد حمله قرار گرفتند.

این مقام بلندپایه ضمن اشاره به این موضوع که این حملات از طریق پهباد و موشک انجام شده تاکید کرد نیروهای ارتش امریکا توانستند بیشتر این حملات را خنثی کنند.

پیش از این پنتاگون از از مجروح شدن 21 سرباز امریکایی طی این حملات خبر داد.

از آغاز جنگ در غزه و همزمان با درگیری ها در سوریه و تداوم بمباران نیروهای حزب الله و ارتش اسرائیل در مرزهای جنوبی لبنان، حملات به نیروهای امریکایی و ائتلاف در منطقه از سر گرفته شده است.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا