خبر اولسیاسی

عزل و نصب در دو منصب بلندپایه نظامی عراق به دستور السودانی

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در حکمی رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم و فرمانده ستاد عملیات بغداد را برکنار کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «محمد شیاع السودانی» فرمانده کل نیروهای مسلح دستور تغییراتی در مقامات ارشد نظامی کشور را صادر کرده است.

در این بیانیه که امروز (چهارشنبه اول نوامبر) صادر شده آمده که فرمانده کل نیروهای مسلح از عملکرد این فرماندهان بابت تلاش‌هایشان در مدت گذشته در خدمت به عراق و ملت عراق قدردانی و دستاوردهای آنان در عمل به مسئولیت‌ها و مأموریت‌هایشان را شایسته تحسین دانسته است.

بر اساس این بیانیه، به موجب این تغییرات سرلشکر «کریم عبود محمد» به جای ژنرال عبدالوهاب الساعدی ریاست دستگاه مبارزه با تروریسم و سرتیپ «ولید خلیفه مجید» به جای سرلشکر «احمد سلیم بهجت» به فرماندهی ستاد عملیات بغداد منصوب شده است.

در این بیانیه تصریح شده که فرمانده سابق ستاد عملیات بغداد به وزارت دفاع منتقل شده است.

این بیانیه افزوده که این تصمیم در راستای اقتضاءات مرحله کنونی فعالیت نظامی و اعطای فرصت برای استفاده از نیروهای نظامی کشور در خدمت میهن انجام شده است.

گفتنی است که تصمیم ناگهانی «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر اسبق عراق در برکناری «عبدالوهاب الساعدی» از ریاست دستگاه مبارزه با تروریسم در سال 2019 موجب اعتراضات گسترده ای شد و اصلی ترین عوامل تظاهرات اکتبر 2019 عراق دانسته می شود.

الساعدی از فرماندهان نظامی خوشنام و محبوب عراقی است که عملکرد درخشانی در مبارزه با تروریسم داشت.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا