اقتصادی

توضیحات وزارت حمل و نقل عراق درباره آخرین تحولات اتصال راه آهن با ایران

سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق گفت که این وزارتخانه در جهت پیگیری طرح های فنی و استراتژیک و تعیین مسیرها، جدول مقادیر، پل ها و ایستگاه های اولیه و نهایی پروژه اتصال راه آهن عراق و ایران برای انتقال مسافران عمل می کند.

میدل ایست نیوز: وزارت حمل و نقل عراق از تایید و تصویب روند پروژه اتصال راه آهن عراق و ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، شذی راضی، سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق گفت که این وزارتخانه در جهت پیگیری طرح های فنی و استراتژیک و تعیین مسیرها، جدول مقادیر، پل ها و ایستگاه های اولیه و نهایی پروژه اتصال راه آهن عراق و ایران برای انتقال مسافران عمل می کند.

وی افزود که ادارات استان بصره در جنوب عراق، روند این پروژه را تایید و تصویب کرده است.

راضی اشاره کرد که این وزارتخانه این پروژه را از طریق سفرهای میدانی و بازرسی شخصی وزیر حمل و نقل پیگیری کرده است و او اخیرا به گذرگاه شلمچه رفته و با کادر مسئول آن و با استانداری بصره و مدیرکل بنادر عراق، مسئولان گذرگاه های مرزی برای اطلاع از بارزترین مسائل مرتبط و طرح های پیرامون اجرای این پروژه دیدار کرده است.

وی افزود که مناطق دارای مین مشخص شده که قرار است پاکسازی شود.

سخنگوی وزارت حمل و نقل عراق تاکید کرد که اتصال راه آهن، یک پایه اساسی در تقویت زیرساخت اقتصاد عراق به شمار می رود علاوه بر اینکه عراق را به کشورهای همجوار و کشورهای آسیای میانه متصل می کند.

راضی توضیح داد که ایران، مسئولیت از میان برداشتن مین ها و احداث پلی بر روی شط العرب را برعهده گرفته است و اعلام کرد که طول جاده با خط راه آهن به 36 کیلومتر می رسد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا