اجتماعیسیاسی

عربستان: برای برگزاری جام جهانی در هر فصلی از سال آمادگی داریم

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرد که این کشور برای میزبانی جام جهانی 2034 در هر فصلی از سال، چه تابستان و چه زمستان، آمادگی دارد.

میدل ایست نیوز: یاسر المسحل، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان، گفت که کشورش برای میزبانی جام جهانی فوتبال 2034 در هر فصلی از سال، چه تابستان و چه زمستان، آماده خواهد بود.

به گزارش «فرانس پرس» ساعاتی پس از آنکه فیفا اعلام کرد عربستان، تنها کاندیدای میزبانی جام جهانی 2034 است، المسحل گفت ما برای تمامی احتمالات آمادگی داریم و از فناوری های جدید جهت تهویه مطبوع استفاده خواهیم کرد.

شهرهای بزرگ عربستان، همانند بسیاری از دیگر شهرهای منطقه، دارای آب و هوای گرمی هستند که دمای آن در فصل تابستان بین 40 تا 50 درجه هم می رسد اما شهرهایی مانند «ابها»، «الطائف» و«الباحه» آب و هوای معتدل تری دارند که در تابستان گذشته، میزبان فوتبال «جام قهرمانان باشگاه های عربی» بوده است.

اما این سه شهر معتدل عربستان، بر خلاف شهرهای بزرگ ریاض و جده، ورزشگاه مجهز با استانداردهای بین المللی ندارند و ظرفیت آنها بسیار محدود است.

المسحل تاکید که هنوز تصمیم نهایی فیفا برای میزبانی این بازی ها 2034 اعلام نشده است اما به احتمال قوی این میزبانی به عربستان داده شود زیرا عربستان تنها کشوری است که اعلام آمادگی کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عربستان به تنهایی میزبانی این بازی ها 2034 را به عهده خواهد گرفت یا به صورت مشترک، گفت عربستان یک پرونده مستقل جهت میزبانی ارائه خواهد کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال عربستان گفت که بیش از 125 فدراسیون فوتبال از سراسر جهان حمایت خود را از میزبانی عربستان از جام جهانی 2034 اعلام کردند که این نشان دهنده اعتماد کشورها در نقاط مختلف جهان به توانایی های عربستان است.

فدراسیون فوتبال عربستان اوایل ماه اکتبر و پس از نامه رسمی به فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) درخواست رسمی خود برای نامزدی میزبانی از جام جهانی 2034 را اعلام کرد.

شب گذشته، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اعلام کرد که عربستان تنها نامزد میزبانی جام جهانی 2034 است.

در دوره پیشین جام جهانی در سال 2022 در قطر، با توجه به گرمای شدید قطر در تابستان، این بازی ها از اواخر نوامبر تا اواسط دسامبر برگزار شد. این اولین دوره از رقابت‌ها بود که در ماه مه، ژوئن یا ژوئیه برگزار نشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا