سیاسی

اکسیوس: عربستان همچنان به عادی سازی روابط با اسرائیل اهتمام دارد

سایت اکسیوس امریکا نوشت که عربستان همچنان به تلاش برای توافق عادی سازی روابط با اسرائیل اهتمام دارد.

میدل ایست نیوز: سایت امریکایی اکسیوس در گزارشی با اعلام این خبر تأکید کرد که پس از جنگ اسرائیل و حماس، یک هیئت از کنگره امریکا به عربستان سفر و به طور مشخص ده روز قبل با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرد.

به گزارش الحره، این پایگاه خبری امریکایی افزود که یک منبع مطلع از مذاکرات در عربستان به اکسیوس گفت که پیامی که هیئت کنگره امریکا به ریاست لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه از مقامات عربستانی دریافت کرد، این بود که عربستانی ها همچنان به توافق عادی سازی با اسرائیل اهتمام دارند.

پیش از آغاز جنگ میان اسرائیل و حماس، دولت جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، در تلاش برای امضای توافق عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل بود.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ماه سپتامبر گفته بود که عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل روز به روز نزدیک تر می شود و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز در سازمان ملل گفته بود که اسرائیل در آستانه برقراری روابط با عربستان است.

پیش از این جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا در کاخ سفید گفته بود که عربستان تاکید کرده که همچنان در تلاش برای توافق عادی سازی روابط با اسرائیل پس از پایان جنگ در غزه است.

این اظهارات کربی با سفر خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان به واشنگتن و دیدار با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا همزمان شد.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا