سیاسی

تأکید السیسی بر ضرورت اقدام جامعه جهانی برای برقراری آتش بس در غزه

رئیس جمهور مصر در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر بریتانیا خواستار اقدام قاطع جامعه جهانی برای برقراری آتش بس موقت انسان دوستانه در نوار غزه شد.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، در گفت وگوی تلفنی با ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، تازه‌ترین تحولات مربوط به تنش نظامی اسرائیل در نوار غزه را بررسی کرد.

به گزارش آناتولی به نقل از ریاست جمهوری مصر، السیسی در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت اتخاذ موضع قاطع از جانب جامعه بین‌المللی برای تحقق آتش‌بس و اجرای آتش‌بس فوری انسانی در نوار غزه تأکید کرد.

وی گفت که مصر تلاش‌های بسیاری برای آرام کردن تنش‌ و جلوگیری از ریخته شدن خون‌ها و نیز در بخش انسانی با مدیریت و هماهنگی ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه انجام داده است.

سوناک نیز بر موضع انگلستان درباره ضرورت حفاظت از غیر نظامیان و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و برقراری آتش‌بس موقت انسانی تأکید کرد.

همزمان سامح شکری وزیر خارجه مصر نیز در گفت‌وگوی تلفنی با جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا بر ضرورت برقراری آتش‌بس موقت فوری و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه به صورت پایدار و کامل تأکید کرد.

این در حالی است که حملات اسرائیل به نوار غزه وارد بیست و هفتمین روز خود شده و علاوه بر ویرانی گسترده، به گفته منابع فلسطینی، بیش از 8 هزار و 800 فلسطینی در آن به شهادت رسیده‌اند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا