سیاسی

توافق امنیتی بغداد و اربیل درباره اداره منطقه مورد مناقشه مخمور

ستاد ارتش عراق و ستاد نیروهای پیشمرگه درباره اداره مناطق نظامی تازه‌ای در کوه «قره جوغ» در منطقه مخمور در استان نینوا به توافقات تازه‌ای رسیدند.

میدل ایست نیوز: سیروان بارزانی، مسئول محور مخور ـ الکویر نیروهای پیشمرگه عراق از رسیدن به «توافق مناسب» درباره نحوه اداره مناطق نظامی جدید در کوه قره جوغ خبر داد و تأکید کرد که هماهنگی مشترک با ستاد عملیات مرکزی ادامه دارد.

به گزارش «رووداو»، بارزانی تأکید کرد که این توافق در جلسه‌ای با حضور رئیس ستاد ارتش و جانشین فرمانده ستاد عملیات و رئیس ستاد نیروهای پیشمرگه  و شماری از افسران ارشد ارتش عراق به دست آمد.

وی افزود که این مقامات بازدیدی میدانی از محل عملیات داشتند.

ماه گذشته اختلاف بر سر اداره امنیتی این منطقه موجب درگیری میان نیروهای پیشمرگه و نیروهای ارتش عراق شد که در آن 3 تن کشته و 7 تن زخمی شدند.

سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، گفت که «محمد شیاع السودانی» جزئیات این حادثه را پیگیری و دستور تشکیل کمیته‌ای از فرماندهان بلندپایه برای تحقیق درباره این حادثه و اطلاع از جزئیات و پیامدهای آن را صادر کرده است.

وی افزود که فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به همه فرماندهان چه از نیروهای ارتش و چه نیروهای پیشمرگه در همه سطوح دستور داده که خویشتنداری پیشه و خردمندانه عمل کنند و منافع عالی کشور را اولویت دهند و بر اشتراکات تمرکز کنند و فرصت را از دشمنان عراق بگیرند.

همزمان وزارت پیشمرگه در دولت ایالتی کردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای حادثه مخمور را مایه تأسف خواند و با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی و بر پایبندی به همکاری با دولت مرکزی برای حل ریشه‌ای و دائمی مسئله به منظور تحقق امنیت و ثبات در سراسر عراق تأکید کرد.

این وزارتخانه بر حمایت کامل از آنچه در بیانیه فرمانده کل نیروهای مسلح درباره اجرای تحقیقات فوری و شفاف در حادثه آمده تأکید کرد.

 درگیری های مسلحانه ای میان نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه در شهرستان مخمور در استان نینوا رخ داد که منجر به مجروح شدن شماری از دو طرف شد.

منبع
رووداو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا