خبر اولسیاسی

نصر الله: مقاومت عراق به مسئولیت خود عمل کرد/کشورهای اسلامی و عربی روابط خود را با اسرائیل قطع کنند

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت اسلامی در عراق به مسئولیت خود عمل کرد، اما در رابطه با لبنان باید بگویم ما از هشتم اکتبر وارد جنگ شده‌ایم.

میدل ایست نیوز: حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز به مناسبت تکریم و بزرگداشت شهدای راه قدس سخنرانی کرد.

به گزارش المیادین، وی گفت که نبرد «طوفان الاقصی»، در بیش از یک جبهه و میدان جنگ گسترش یافته است.

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به خانواده های شهدا گفت که نبردی به صورت کاملا شرعی از لحاظ انسانی، اخلاقی و دینی همانند نبرد با صهیونیست ها، نخواهید یافت.

نصرالله با بیان اینکه نبرد با صهیونیست ها از واضح ترین مصادیق نبرد در راه خداوند است، گفت که قدرت حقیقی ما در ایمان، بصیرت، آگاهی، پایبندی عمیق به اعتقاد و آمادگی بالا برای فداکاری نزد خانواده های شهدا است.

وی خطاب به ملت اسطوره ای غزه که در جهان نظیر ندارد درود فرستاد و گفت که زبان و کلام از بیان عظمت ملت غزه و مقاومت و صبر آنها عاجز است و این مساله در رابطه با ساکنان کرانه باختری نیز صدق می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان به طور ویژه از بازوان مقاومت در عراق و یمن که در دل این نبرد مبارک ورود کردند، تقدیر کرد و به آنها درود فرستاد.

نصرالله با اشاره به اینکه در سال های اخیر اوضاع در فلسطین به خصوص با وجود این دولت افراطی، احمق و متحوش سخت بوده، گفت که پرونده هایی که بر فلسطینیان فشار می آورد پرونده های اسرا، قدس و محاصره غزه و شهرک سازی جدید در کرانه باختری است.

وی اشاره کرد که تعرضات به مسجد الاقصی در تاریخ معاصر بی سابقه بوده و گفت که بیش از 2 میلیون انسان 20 سال است که در محاصره ای خفقان آور در غزه زندگی می کنند اما کسی اقدامی نمی کند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که آنچه در غزه رخ داده باید قضیه فلسطین را به عنوان نخستین قضیه در جهان قرار دهد.

عملیات طوفان الاقصی صد در صد فلسطینی بود

نصرالله درباره عملیات طوفان الاقصی گفت که تصمیم و انجام این عملیات صد در صد از سوی فلسطینیان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی را از همه مخفی نگه داشتند، گفت که حتی دیگر گروه‌های فلسطینی نیز نسبت به این حمله بی ‌خبر بودند و محور مقاومت از مخفی نگه داشتن آن ناراحت نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که محرمانه و سری بودن کامل این عملیات از طریق عامل غافلگیری ضامن موفقیت آن بود.

نصرالله با بیان اینکه نبرد طوفان الاقصی زلزله‌ای امنیتی، نظامی، سیاسی، روحی و معنوی را برای رژیم صهیونیستی به همراه داشت، گفت که این عملیات نتایجی راهبردی در پی خواهد داشت که اثراتی بر زمان حال و آینده اسرائیل خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه آنچه اسرائیل انجام داده، نمی‌تواند تغییری در پیامدهای نبرد طوفان الاقصی بر آینده اسرائیل ایجاد کند، گفت که طوفان الاقصی ثابت کرد که اسرائیل ضعیف ‌تر از لانه عنکبوت است و اسرائیلی‌ها بیش از دیگران به این باور رسیدند که اسرائیل ضعیف‌تر از لانه عنکبوت است.

امریکا مسئول کامل جنگ جاری در غزه است

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه امریکا مسئول کامل جنگ جاری در غزه است و اسرائیل ابزار و آلتی اجرایی بیش نیست، اظهار داشت که این امریکا است که مانع از محکومیت اسرائیل در شورای امنیت و آتش بس در غزه شده است.

نصرالله گفت که امریکایی‌ها هستند که جنگ در غزه را مدیریت می‌کنند و آن‌ها باید بهای این جنایات را پرداخت کنند.

کشورهای اسلامی و عربی صادرات نفت و گاز به اسرائیل را قطع کنند

وی بیان کرد که بر هر انسان شریف و آزاده ای واجب است حقایق را برای جهانیان در نبرد رسانه‌ای که دشمن آغاز کرده و اقدام به دروغ پردازی و تحریف حقایق کرده، برملا سازد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت هرکه امروز سکوت کند، اگر انسان است، باید در انسانیت خود شک کند، اگر دین دارد باید در دیانت خود و اگر شرف دارد باید در شرافت خود شک و تردید داشته باشد.

نصرالله با اشاره به اینکه کشورها و دولت های اسلامی و عربی باید همه تلاش خود را برای توقف جنگ و حملات علیه غزه بکار گیرند، گفت که کشورهای اسلامی و عربی باید روابط خود را با اسرائیل قطع کنند. باید صادرات نفت و گاز به آن را قطع کنند.

حزب الله از هشتم اکتبر وارد جنگ شده است

وی گفت که مقاومت اسلامی در عراق به مسئولیت خود عمل کرد و اعلام کرد که وارد مرحله جدیدی از نبرد با اشغالگران خواهد شد، اما در رابطه با لبنان باید بگویم که ما خیلی وقت است و از هشتم اکتبر وارد جنگ شده‌ایم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود که به ما پیامی رسید مبنی بر اینکه در صورت ادامه عملیات ها در جبهه لبنان، ایران مورد حمله قرار خواهد گرفت؛ این تهدیدات به هیچ وجه ما را نمی ترساند، ما به شما می گوییم که ناوهای هواپیمابر شما که ما را با آن تهدید می‌کنید، آماده مقابله با آن با سلاح های مناسب هستیم.

نصرالله خطاب به امریکایی ها گفت که کسانی که در دهه هشتاد شما را شکست دادند، همچنان در قید حیات هستند.

وی با بیان اینکه به امریکایی ها می گویم که شما می توانید جنگ علیه غزه را متوقف کنید، زیرا این جنگ، جنگ شماست، گفت که هر کس می خواهد مانع از گسترش جبهه های جنگ در منطقه شود، باید جنگ علیه غزه را متوقف کند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که به امریکایی ها می گویم کسانی که به دنبال ممانعت از وقوع جنگ منطقه ای هستند، باید جلوی ادامه جنگ در غزه را بگیرند.

نصرالله افزود که در صورت وقوع هرگونه جنگ منطقه ای، منافع و نیروهای شما قربانی شده و بیشتر ضرر به شما خواهد رسید.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا