سیاسی

اردوغان: آماده بر عهده گرفتن نقش ضامن صلح در غزه هستیم

رئیس جمهور ترکیه ضمن مسئول دانستن نخست وزیر اسرائیل در حملات به غزه گفت که ما او را در محاسبات خود پاک کرده و دور انداخته ایم.

میدل ایست نیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیگر شخصی نیست که بتوان با وی به هر صورتی بتوان گفت و گو کرد.

به گزارش «روسیا الیوم» اردوغان در گفت‌وگو با خبرنگاران در بازگشت از قزاقستان، با اشاره به اینکه در داخل اسرائیل به عملکرد نتانیاهو اعتراض می شود، تاکید کرد که مسئول نخست حملات علیه غزه شخص اوست.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: نتانیاهو شخصی است که خشم مردم اسرائیل را نیز برانگیخته و و حمایت آنان را از دست داده و به دنبال جمع آوری حمایت از کشتارهای خود از طریق به کار بردن تعبیرات دینی است.

اردوغان ضمن ابراز اهتمام خود به اجلاس همکاری اسلامی که قرار است ماه جاری در ریاض و با موضوع آتش بس در غزه برگزار شود، گفت: به اجلاس سازمان همکاری اسلامی در ریاض اهمیت می دهم و به منظور آتش بس تلاش فشار خواهیم آورد.

وی همچنین با ابراز آمادگی کشورش برای ایفای نقش ضامن صلح در غزه مانند قبرس، گفت: اگر یونان و ترکیه کشورهای ضامن در قبرس هستند، پس چرا سازوکاری مشابه در غزه وجود نداشته باشد؟

رئیس جهمور ترکیه ادامه داد: از اقداماتی که صلح و ثبات را برای منطقه به ارمغان می آورد حمایت می کنیم و از برنامه ریزی هایی که زندگی فلسطینیان را هدف قرار داده و به دنبال محو آنان از تاریخ است، حمایت نمی کنیم.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا