سیاسی

بلینکن در نشست امان: آتش‌بس به حماس امکان بازیافتن جایگاه خود را می‌دهد

وزیر خارجه امریکا در نشست با وزرای خارجه برخی کشورهای عربی در امان گفت که در حال حاضر آتش بس به حماس امکان بازیافتن جایگاه خود و تکرار آنچه انجام داده را می دهد.

میدل ایست نیوز: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفت که اردن و مصر دو شریکی هستند که با ما برای صلح در منطقه تلاش می کنند.

به گزارش الجزیره، وی در نشست امان درباره غزه گفت که امروز جمع شدیم تا برای تحقق صلح پایدار در منطقه تلاش کنیم.

بلینکن با اشاره به پایبندی امریکا برای استفاده از نفوذ خود برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ، گفت که تلاش های مشترک ما برای افزایش ورود کمک های بشردوستانه به غزه مهم است.

وزیر خارجه امریکا به رایزنی امروز درباره راه های تسهیل و تسریع رساندن کمک ها به غزه و نیاز به حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی اشاره کرد و گفت که امریکا از حق اسرائیل در دفاع از خود حمایت می کند.

وی افزود که درباره تلاش ها برای بازگرداندن بازداشت شدگان و حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی نیز رایزنی کردیم.

بلینکن با بیان اینکه اسرائیل باید اقدامات ممکن برای کاهش تلفات در میان غیرنظامیان را اتخاذ کند، گفت که تلاش ها باید در حفاظت از غیرنظامیان در غزه و خارج کردن شهروندان خارجی نقش داشته باشد.

بلینکن گفت که متجاوزان باید محاکمه شوند و برای برقرار صلح دائم تلاش شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آتش بس به حماس امکان بازیافتن جایگاه خود و تکرار آنچه انجام داده را می دهد، گفت که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد اما باید همه اقدامات ممکن برای حفاظت از غیرنظامیان را اتخاذ کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا