خبر اولسیاسی

نیویورک تایمز: اسرائیل در جبالیا از دومین بمب بزرگ خود استفاده کرد

طبق اعلام نیویورک تایمز، اسرائیل دومین بمب بزرگ در زرادخانه نظامی خود را در بمباران اردوگاه آوارگان جبالیا در نوار غزه استفاده کرده است.

میدل ایست نیوز: این حمله اسرائیل با دست کم دو بمب به وزن بیش از 900 کیلوگرم انجام شده که می توان از آن برای هدف قرار دادن تاسیسات زیرزمینی استفاده کرد.

به گزارش «الحره» استفاده از این نوع بمب در یک منطقه مسکونی متراکم مانند جبالیا، روزنامه «نیویورک تایمز» را بر آن داشت تا این سوال را مطرح کند که آیا اهداف مورد نظر امریکا در این حمله، تعداد قربانیان غیرنظامی و ویرانی ناشی از این حمله را توجیه می کند یا خیر.

مسئولان بهداشتی غزه سه شنبه گذشته گفتند که صدها غیرنظامی بر اثر این حمله اسرائیل شهید یا مجروح شدند.

در مقابل اسرائیل نیز اعلام کرد که یک فرمانده بزرگ حماس را ترور کرده و شبکه ای از تونل ها در زیر زمین را که مورد استفاده این سازمان برای پنهان کردن سلاح و نیروهای خود بوده، هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل اظهارنظر روزنامه نیویورک تایمز درباره تعداد و نوع سلاح به کار رفته در بمباران اردوگاه آوارگان جبالیا را مردود دانسته است.

گفتنی است دو حفره ای که بر اثر این بمباران ایجاد شده حدود 12 متر است که بر اساس پژوهش های فنی انجام شده از سوی شرکت تحقیقات آرمامنت در سال 2016 ، مطابق با انفجارهایی است که این نوع سلاح در خاک شنی سبک ایجاد می کند.

در همین رابطه طبق اعلام روزنامه پولیتیکو، دولت امریکا از اسرائیل خواستار توضیحی درباره حمله هوایی به اردوگاه جبالیا شده است.

به گفته یک مقام امریکایی که ترجیح داد نامش اعلام نشود، دولت بایدن از اسرائیل خواسته تا برای پرهیز از آسیب به غیرنظامیان، حملات خود را با دقت انجام دهد.

مقامی بلندپایه در کاخ سفید نیز روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت که اسرائیل به ما اطلاع داده که فرو ریختن ساختمان مسکونی در اردوگاه جبالیا بر اثر بمباران شبکه ای از تونل های متعلق به یگ گردان وابسته به حماس بود.

در مقابل یک مقام اسرائیلی نیز که پولیتیکو نامش را فاش نکرد، گفت که مقامات پنتاگون (وزارت دفاع امریکا) به طور خاص از ارتش اسرائیل درباره بمباران اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه سوال کردند.

گفتنی است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه سه شنبه گذشته اعلام کرد که در کشتار جدیدی که اسرائیل در اردوگاه جبالیا در نوار غزه مرتکب شد، صدها تن شهید و زخمی شدند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا