سیاسی

ابراز نگرانی بایدن و ترودو از بحران انسانی در نوار غزه

نخست وزیر کانادا و رئیس جمهور ایالات متحده ضمن تأکید بر حمایت از اسرائیل در حمله به نوار غزه، خواستار حفاظت از جان غیر نظامیان شدند.

میدل ایست نیوز: جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و جو بایدن، رئیس جمهور امریکا درباره آخرین تحولات فلسطین پس از حملات اسرائیل گفت و گو کردند.

به گزارش« آناتولی»، بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری کانادا، ترودو در سفر اخیرش به امریکا، در حاشیه اجلاس سران رشد اقتصادی، با جو بایدن دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف، درباره آخرین تحولات منطقه پس از حملات اسرائیل به غزه را بحث و گفت و گو کردند و حمایتشان را از اسرائیل، در «دفاع از حق قانونی خود» اعلام کردند.

همچنین ضمن تاکید به اهمیت التزام بر قوانین بشردوستانه بین المللی و حمایت از غیر نظامیان، از بحران انسانی در نوار غزه، ابراز نگرانی عمیق کردند.

این دو کشور، علاوه بر بررسی و گفت و گو درباره موضوعات مشترکشان از جمله، مقابله با تغییرات آب و هوایی و اقتصاد پایدار، از تداوم تلاش هایشان برای تضمین تداوم ارسال کمک های بشردوستانه به غیر نظامیان غزه خبر دادند.

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده در روز جمعه شمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه به 9 هزار و 227 شهید رسیده که از آن شمار 3 هزار و 826 تن کودک و 2 هزار و 405 تن زنان بوده‌اند. تعداد مجروحان نیز به بیش از 23 هزار تن و تعداد مفقودان به بیش از 2 هزار رسیده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا