خبر اولسیاسی

تازه ترین تحولات جنگ در نوار غزه/ تغییر تاکتیک اسرائیل در عملیات جنگ

در بیست و نهمین روز جنگ در نوار غزه، جنگنده‌های اسرائیلی به بمباران گسترده مناطق گوناگون نوار غزه ادامه دادند.

میدل ایست نیوز: در بیست و نهمین روز جنگ در نوار غزه، جنگنده‌های اسرائیلی به بمباران گسترده مناطق گوناگون نوار غزه ادامه دادند.

وزارت بهداشت فلسطین روز گذشته از کشتار گسترده اسرائیل در حمله به 3 بیمارستان خبر داد.

همزمان، یک مقام ارشد آمریکایی جمعه به CNN گفت، انتظار می‌رود که اسرائیل در روزهای آینده تاکتیک خود در عملیات نظامی در جنگ با حماس را تغییر دهد.

این مقام آمریکایی اضافه کرد، این تغییر شامل کاهش حملات هوایی اسرائیل به غزه خواهد بود و بیشتر بر اقدامات در «عملیات زمینی» با هدف پاکسازی شبکه تونل‌های زیرزمینی حماس متمرکز خواهد بود.

مقامات آمریکایی روز جمعه تاکید کردند که از آتش بس در جنگ غزه حمایت نمی‌کنند، ولی خواستار «وقفه‌های انساندوستانه» در جنگ هستند.

شوک شدن سازمان بهداشت جهانی

دروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفت که از گزارش‌ها درباره حمله مرگبار اسرائیل به یک آمبولانس در نزدیکی بزرگترین بیمارستان غزه در روز جمعه ۱۱ آبان «کاملاً شوکه» شده است.

دروس آدهانوم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ما تکرار می‌کنیم: بیماران، کارکنان بهداشتی، امکانات و آمبولانس‌ها باید همیشه محافظت شوند.»

رئیس سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد:«همین الان آتش‌بس بدهید.»

وزارت بهداشت غزه تحت کنترل حماس نیز می‌گوید در حمله اسرائیل به یک آمبولانس در ورودی بیمارستان الشفا غزه چندین نفر کشته و زخمی شدند.

ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که یک آمبولانس را که توسط یک «هسته تروریستی حماس» مورد استفاده قرار می‌گرفت مورد حمله هوایی قرار داده است.

دبیرکل سازمان ملل: بمباران آمبولانس وحشتناک است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز امروز (شنبه) گفت که از مشاهده بمباران آمبولانس توسط اسرائیل احساس وحشت کرده و گفت که این نزاع باید هرچه سریع‌تر متوقف شود.

وی گفت که تصویر اجساد پراکنده در خیابان اطراف بیمارستان فاجعه‌بار است.

توصیه بلینکن به اسرائیل

پایگاه خبری امریکایی «اکسیوس» به نقل از منابع امریکایی و اسرائیلی خبر داد که وزیر خارجه امریکا به مقامات اسرائیل گفته که همکاری آنها در اجرای وقفه در جنگ به امریکا در برابر فشارها کمک می‌کند.

این گزارش افزوده که مقامات اسرائیلی تأکید کرده‌اند که تا زمانی که اسیران از دست حماس آزاد نشوند وقفه‌ای در جنگ در کار نخواهد بود.

نشست وزرای خارجه کشورهای عربی با بلینکن

وزارت خارجه اردن روز جمعه اعلام کرد در جریان نشست آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با وزرای خارجه کشورهای عربستان، اردن، امارات، قطر، مصر و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین بر لزوم آتش بس فوری در غزه تاکید می‌شود.

قرار است آنتونی بلینکن روز شنبه در امان، پایتخت اردن نشستی با این مقام‌های کشورهای عرب در خصوص جنگ اسرائیل علیه حماس در غزه برگزار کند.

سفیان القضاه، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرای خارجه کشورهای عربستان، اردن، امارات، قطر٬ مصر و نمایندگان فلسطینی «بر موضع کشورهای عرب مبنی بر درخواست آتش بس فوری، ارسال کمک‌های بشردوستانه و راه‌های پایان دادن به وضعیت وخیم و خطرناکی که امنیت منطقه را تهدید می‌کند» تاکید خواهند کرد.

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده شمار قربانیان حملات اسرائیل به غزه به 9 هزار و 227 شهید رسیده که از آن شمار 3 هزار و 826 تن کودک و 2 هزار و 405 تن زنان بوده‌اند. تعداد مجروحان نیز به بیش از 23 هزار تن و تعداد مفقودان به بیش از 2 هزار رسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا