سیاسی

تاکید پادشاه اردن بر تداوم هماهنگی جهان عرب برای توقف جنگ در غزه

پادشاه اردن در دیدار شماری از وزرای خارجه کشورهای عربی، بر تداوم هماهنگی میان جهان عرب و موضع واحد آنها در گفت وگو با جامعه جهانی درخصوص تحولات خطرناک در غزه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن امروز در امان میزبان شماری از وزرای خارجه کشورهای حاضر در نشست امان پیرامون غزه بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر، سامح شکری، وزیر خارجه مصر و حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با پادشاه اردن دیدار کردند.

پادشاه اردن ضمن تاکید بر تداوم هماهنگی میان کشورهای عربی و موضع گیری واحد در گفت وگو با جامعه بین الملل درخصوص تحولات خطرناک در غزه، تاکید کرد که وظیفه کشورهای عربی است که بر جامعه بین الملل و قدرت های بزرگ و موثر برای توقف جنگ در غزه و ورود کمک ها به صورت مستمر و حفاظت از غیرنظامیان فشار وارد کنند.

ملک عبدالله دوم جنایت های اسرائیل در حق غیرنظامیان بی گناه در نوار غزه را محکوم کرد و مجددا نسبت به تداوم جنگ که منجر به وخامت اوضاع در منطقه خواهد شد، هشدار داد.

پادشاه اردن، تشدید تنش توسط اسرائیل در کرانه باختری را محکوم کرد و بر لزوم تداوم حمایت از تشکیلات ملی فلسطین تاکید کرد.

وی مجددا تاکید کرد که راه حل نظامی یا امنیتی برای پایان مناقشه فلسطین و اسرائیل موفق نخواهد بود بلکه تنها راه حل قضیه فلسطین، سیاسی و تحقق صلح عادلانه و فراگیر براساس راه حل دو کشوری است.

ملک عبدالله دوم مخالفت کامل اردن با هرگونه تلاش برای جداکردن کرانه باختری و نوار غزه را اعلام کرد و گفت که این دو منطقه، امتداد یک کشور واحد فلسطین هستند.

پادشاه اردن بر موضع ثابت اردن در حمایت از برادران فلسطینی در دستیابی به حقوق مشروعشان درخصوص برپایی کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی اردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا