اقتصادی

عراق در صادرات نفت به امریکا جای عربستان را گرفت و سوم شد

عراق در میان صادرکنندگان نفت به امریکا، عربستان را پشت سر گذاشت و سومین صادرکننده به این کشور لقب گرفت.

میدل ایست نیوز: عراق در میان صادرکنندگان نفت به امریکا، عربستان را پشت سر گذاشته و عنوان سومین صادرکننده بزرگ نفت به این کشور را به خود اختصاص داد.

اداره اطلاعات انرژی امریکا امروز شنبه اعلام کرد که صادرات نفت عراق به آمریکا، طی هفته گذشته افزایش یافت.

بر اساس گزارش شفق نیوز، در تازه ترین جدول آماری این موسسه، میانگین واردات نفت خام از سوی امریکا در هفته گذشته از 9 کشور اصلی به پنج میلیون و 645 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به روز نخست هفته ما قبل آن که پنج میلیون و 253 هزار بشکه در روز بود، 392 هزار بشکه افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت عراق به امریکا در هفته گذشته به 351 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به هفته قبل آن که 182 هزار بشکه در روز بود، 169 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

این گزارش آورده است که بیشترین میزان واردات نفت امریکا در هفته گذشته از کانادا با میانگین سه میلیون و 485 هزار بشکه در روز و پس از آن مکزیک با میانگین یک میلیون و چهار هزار بشکه در روز بوده است.

در هفته گذشته میزان صادرات نفت عربستان به امریکا، 294 هزار بشکه در روز و برزیل 168 هزار بشکه در روز بود.

میزان واردات نفت امریکا از اکوادور، 133 هزار بشکه در روز، لیبی، 106 هزار بشکه در روز، کلمبیا، 74 هزار بشکه در روز و نیجریه هم 30 هزار بشکه در روز بوده است. این در حالی است که میزان صادرات نفت روسیه به آمریکا صفر بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا