سیاسی

عمان خواستار رسیدگی دادگاه جنایی بین‌المللی به جنایات اسرائیل در غزه شد

وزارت خارجه عمان از دادگاه جنایی بین المللی خواست تا با تشکیل دادگاه برای جنایات مرتکب شده در حق مردم فلسطین در غزه، عاملان این جنایات را محاکمه کند.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عمان روز شنبه (4 نوامبر)، از دادگاه جنایی بین المللی خواست تا با تشکیل دادگاه برای جنایات مرتکب شده در حق مردم فلسطین در غزه، عاملان این جنایات را محاکمه کند.

به گزارش «آناتولی» وزارت خارجه عمان در بیانیه ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که پادشاهی عمان، تداوم جنایت ها و جنایت های جنگی ارتش اسرائیل در حق مردم فلسطین را به شدت محکوم می کند.

در این بیانیه به حمله شب گذشته (3 نوامبر) اسرائیل به مدرسه اونروا اشاره کرد و آن را «قتل عام وحشتناک» خواند.

همچنین این بیانیه به بمباران مدرسه الفاخوره وابسته به اونروا در جبالیا توسط نیروهای ارتش اسرائیل و نیز بمباران بیمارستان کودکان النصر در غرب غزه و ذخایر آبی در جنوب نوار غزه اشاره کرده است.

وزارت خارجه عمان در ادامه خواستار خیزش واقعی جامعه جهانی و عمل به مسئولیت های اخلاقی و قانونی و انسانی خود شد تا از این اعمال خودسرانه و نقض قوانین و کنوانسیون های بین المللی توسط اسرائیل جلوگیری شود.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه که امروز منتشر شده، شمار قربانیان حملات اسرائیل به نوار غزه به 9 هزار و 488 شهید و بیش از 24 هزار زخمی رسیده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا