سیاسی

مشارکت رئیس سابق دستگاه امنیت لبنان در مذاکرات تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل

مدیر کل سابق دستگاه امنیت لبنان از همکاری خود در گفت و گو تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل خبر داد.

میدل ایست نیوز: عباس ابراهیم، مدیر کل سابق دستگاه امنیت لبنان از همکاری خود در گفت و گو تبادل اسرا بین حماس و اسرائیل خبر داد.

به گزارش «روسیا الیوم» ، فرمانده ابراهیم از همکاری خود با «آموس هوکشتیان»، میانجیگر امریکایی در عملیات تبادل اسیران بین جنبش حماس و اسرائیل پرده برداشت و از نقش خود در مساله خروج افراد دو تابعیتی و مجروحان از نوار غزه و مذاکرات با هوکشتاین خبر داد.

وی در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت که اسرائیل درباره این موضوع سرسختی هایی از خود نشان داده است و همچنین فشار زیادی از جوامع بین المللی بر اجرای این تبادل وجود دارد و امیدواریم این توافق به زودی انجام شود.

ابراهیم ادامه داد که دست بالا در این پرونده با فلسطینیان است و اعتقاد ندارم که جنبش حماس و ده هزار فلسطینی که از 7 اکتبر شهید شدند، به کمتر از آزادی تمامی اسیران در زندان های اسرائیل، راضی شوند چرا که خون های کودکان برای این هدف ریخته شده است.

او افزود که به دیدار های خود با فرمانده هان جنبش حماس ادامه می دهد و از نتیجه این دیدارها به صلاح فلسطینی ها ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است که ابراهیم از چهره‌های شاخص امنیتی در سطح منطقه است و در یک دهه گذشته در بسیاری پرونده‌های مهم منطقه‌ای حضور فعال داشته است.

ارتش اسرائیل تعداد اسیران خود در دست حماس را 241 تن اعلام کرده است. پیش از این حماس 2 زن اسرائیلی را به علل انسان‌دوستانه آزاد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا