سیاسی

رایزنی ایران و مصر برای ارسال کمک به غزه

رئیس هلال احمر ایران گفت که ما این آمادگی را داریم تا از طریق مصر، سوخت مورد نیاز را به نوار غزه ارسال کنیم.

میدل ایست نیوز: پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر روز یکشنبه گفت و گویی تلفنی با رئیس هلال احمر مصر داشت.

به گزارش خبرگزاری «مهر» کولیوند در این تماس با بیان ضرورت تداوم روند حمایت‌ها از مردم بی‌پناه غزه خاطرنشان کرد: کمک‌های جمعیت‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شامل مواد بهداشتی، غذایی، درمانی و زیستی برای مردم فلسطین آماده ارسال است.

وی افزود: امید است با همکاری‌های دولت مصر این اقلام به دست مردم غزه برسد. در این رابطه از شما درخواست داریم که شرایطی را مهیا کنید تا نیازهای مردم غزه احصاء و از این طریق تأمین شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران در ادامه افزود:  باید مشترک تصمیم گیری شود تا بتوان از طریق مصر با صدایی متحد به غزه کمک رسانی کنیم.

وی اظهار داشت: بر همین اساس از هلال احمر مصر تقاضا داریم تا نیازهای غزه را بررسی کند که محموله‌های امدادی با توجه به آن نیازها ارسال شود.

کولیوند با اشاره به اینکه بیمارستان‌های غزه دیگر سوختی ندارند و این کار را دشوار کرده است، گفت: ما این آمادگی را داریم تا از طریق مصر سوخت مورد نیاز را به غزه ارسال کنیم که مشکلات انرژی در این منطقه حل شود و بتوان به مجروحین امدادرسانی کرد.

وی یادآور شد: این آمادگی وجود دارد تا بیمارستان سیار در مصر و در نزدیکی مرز فلسطین ایجاد شود. همچنین می‌توان در درمان و انتقال مجروحین به بیمارستان‌های ایران کمک کرد. ورود این حجم از مجروحین به مصر برای شما سخت خواهد بود و ما آماده اعزام نیروهای درمانی برای کمک رسانی هستیم.

رئیس هلال احمر ایران افزود: از شما تقاضا داریم که یک اجماع ایجاد کنید تا بتوان محموله‌های امدادی را به مردم غزه رساند. این کار بزرگی است که شما انجام می‌دهید و مشخصاً می‌تواند گره از کار امدادرسانی به غزه باز کند.

منبع
مهر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا