سیاسی

بیانیه دفتر نخست وزیر عراق درباره دیدار السودانی و رئیسی

نخست وزیر عراق و رئیس جمهور ایران در تهران دیدار و ضمن بررسی حوادث غزه، بر لزوم توقف فوری حملات به ملت فلسطین تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که طی سفری رسمی به تهران رفته، با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دیدار و گفت وگو  کرد.

براساس بیانیه دفتر نخست وزیر عراق، در این دیدار روابط دوجانبه و اهمیت تقویت همکاری و گسترش آن در زمینه ها و سطوح مختلف بررسی شد.

دو طرف درباره قضیه فلسطین و حوادث خونین در غزه نیز رایزنی و بر لزوم توقف فوری حملات به ملت فلسطین تاکید کردند.

نخست وزیر عراق بر موضع ثابت و واضح عراق در قابل تشدید اوضاع در نوار غزه اشغالی تاکید و تشدید تنش خطرناک توسط مقامات رژیم صهیونیستی و ارتکاب جنایت های وحشیانه در حق کودکان و زنان و پیروی از سیاست گرسنه نگه داشتن و محاصره اهالی غزه را محکوم کرد.

وی بر اهمیت هماهنگی بالای کشورهای عربی و اسلامی در منطقه درخصوص تعرضات مستمر به غزه و ایجاد راه حل های سریع برای توقف حملات و بازگشایی گذرگاه های امن برای رساندن کمک های بشردوستانه و مواد غذایی به صورت فوری تاکید کرد.

از طرفی دیگر رئیس جمهور عراق به نقش عراق و مواضع اصولی آن از ابتدای این بحران در غزه و تحرکات نیروهای بین اللمللی و منطقه ای برای توقف حملات به اراضی فلسطین و مهار بحران انسانی در آن اشاره کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا