سیاسی

تاکید پادشاه اردن و دبیرکل ناتو بر راه حل برپایی دو کشور فلسطین و اسرائیل

پادشاه اردن و دبیرکل ناتو در بروکسل با یکدیگر دیدار و بر اهمیت ایجاد راه حل سیاسی براساس برپایی دو کشور فلسطین و اسرائیل تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو تاکید کرد که باید رویکرد جامعی درباره امنیت منطقه ای مبتنی بر اساس حل قضیه فلسطین وجود داشته باشد.

به گزارش روسیا الیوم، وی گفت که همه امروز هزینه نبود راه حل سیاسی برای درگیری اسرائیل و فلسطین را می پردازند.

عبدالله دوم به لزوم تلاش برای آتش بس فوری در غزه و حفاظت از غیرنظامیان اشاره کرد و افزود که باید به مرحله پس از جنگ برای حرکت به سمت حل ریشه ای این درگیری براساس تشکیل دو کشور فکر کرد.

پادشاه اردن بر لزوم توقف حملات شهرک نشینان به فلسطینیان در کرانه باختری تاکید کرد و درباره وخامت اوضاع در کرانه باختری و در قدس شریف هشدار داد.

از طرفی دیگر دبیرکل ناتو و اعضای شورای ناتو، درباره وخامت اوضاع و انتقال بحران و درگیری به کرانه باختری و قدس شریف هشدار دادند.

آنها درباره افزایش شمار قربانیان غیرنظامی هشدار دادند و بر لزوم پایبندی اسرائیل به قانون بین المللی که مستلزم حفاظت از غیرنظامیان است تاکید کردند.

دبیرکل و اعضای شورای ناتو بر لزوم تلاش برای توقف فوری جنگ و رساندن کمک های بشردوستانه به غزه تاکید کردند و هشدار دادند که قحطی، غیرنظامیان و مرگ بیماران و مجروحان را تهدید می کند.

آنها خواستار جلوگیری از چارچوب بندی این درگیری به عنوان نزاعی میان شرق و غرب آنطور که برخی می خواهند، شدند و به اهمیت ایجاد راه حل سیاسی براساس ایجاد دو کشور اشاره کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا