سیاسی

فلسطین: جهان دو میلیون ساکن غزه را نادیده می گیرد

وزارت خارجه فلسطین در واکنش به اوضاع جاری غزه اعلام کرد که جهان برای 240 اسیر اسرائیلی اقدام کرده و دو میلیون ساکن غزه را نادیده می گیرد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد که جهان برای آزادی 240 اسیر اسرائیلی اقدام می کند و دو میلیون انسانی را که اشغالگران آنان را در نوار غزه به گروگان گرفته اند، نادیده می گیرد.

به گزارش «آناتولی» وزارت خارجه فلسطین در بیانیه ای افزود: مقامات اسرائیلی و سایرین در چارچوب مشروعیت بخشی بیشتر و توجیه جنگ ویرانگر علیه غزه، بر مسئله 240 اسیر اسرائیلی نزد حماس تمرکز دارند.

در این بیانیه آمده است: در عین حال که دولت اشغالگر دو میلیون و 400 هزار نفر فلسطینی ساکن در نوار غزه را محاصره کرده، آنان را به گروگان گرفته و شکنجه می کند، آنان را می کشد و مجبور به کوچ اجباری زیر بمباران وحشیانه خود می کند.

این بیانیه می افزاید: اسرائیل ساکنان نوار غزه را در حالی که دنبال یافتن مکانی امن هستند، با هواپیماهای جنگی و تسلیحات ممنوعه بین المللی هدف قرار می دهد، و آنان را از ساده ترین حقوق و نیازهای اساسی شان همچون آب، غذا، دارو، سوخت، ارتباطات و غیره محروم کرده است.

جنگ در نوار غزه در حالی وارد سی‌ویکمین روز خود شده که شهر غزه از شب گذشته شاهد بمباران بی سابقه بوده و وزارت بهداشت غزه شمار قربانیان را بیش از 10 هزار شهید اعلام کرده که 70 درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا