اقتصادی

کاهش پنج درصدی شمار گردشگران مصر در ماه اکتبر

تعداد گردشگران مصر، در ماه اکتبر، به نسبت میزان هدف گذاری شده، کاهش 5 درصدی داشته است.

میدل ایست نیوز: درحالی که تنها یک ماه از تشدید جنگ اسرائیل در نوار غزه می گذرد، تعداد گردشگران مصر، در ماه اکتبر، به نسبت میزان هدف گذاری شده، کاهش 5 درصدی داشته است.

به گزارش «الشرق_ بلومبرگ»، احمد عیسی، وزیر امور گردشگری مصر در حاشیه نمایشگاه گردشگری و سفر که در لندن برگزار شده است گفت که تشدید تنش های موجود در منطقه تاثیر زیادی بر ورود تعداد گردشگران نداشته است به طوری که در مقیاس سالانه، افزایش 8 درصدی داشته است. مدت اقامت گردشگران در مدت مشابه 9.5 درصد افزایش به ثبت رسیده و همچنین هزینه رزرو هتل در قاهره، شرم الشیخ و الغردقه افزایش داشته است.

عیسی افزود که انتظار می رفت در این ماه، بیش از 1.4 میلیون گردشگر از مصر دیدن کنند در حالی که 1.33 میلیون گردشگر وارد مصر شدند و این بیان کننده کاهش 5 درصدی ورود گردشگر به مصر است و نشان می دهد که درگیری های نظامی اسرائیل در نوار غزه، بر صنعت گردشگری تاثیر داشته اما به صورت محدود.

بر اساس آنچه که وزیر گردشگری مصر گفته است، کشور مصر توانسته از ماه مارس تا ماه سپتامبر، از نظر تعداد گردشگر به رکورد هایی دست یابد. گردشگران بیش از 80 کشور به مصر سفر کردند و میانگین اقامت این افراد 9 شبانه روز به ثبت رسیده است.

پیش از این عمرو القاضی، مدیر عامل اداره کل توسعه گردشگری مصر، اظهار داشت که در 9 ماه اول سال جاری 11 میلیون گردشگر به مصر سفر کردند که افزایش 20 درصدی داشته است.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا