سیاسی

رونمایی گاردین از دو شخصیت کلیدی «طوفان الاقصی»

روزنامه بریتانیایی گاردین در گزارشی به معرفی دو عضو جنبش حماس که سازمان دهندگان اصلی حمله به اسرائیل بودند، پرداخت.

میدل ایست نیوز: روزنامه گاردین نوشت که یحیی السنوار، رئیس جنبس حماس در نوار غزه و محمد الضیف، فرمانده کل کتائب القسام (شاخه نظامی حماس) دو ناظر اصلی سازماندهی حمله به اسرائیل در 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) گذشته بودند.

به گزارش «روسیا الیوم» این روزنامه بریتانیایی افزود: به گفته اسرائیل، تدوین طرح دقیق عملیات طوفان الاقصی از سوی دو مرد یعنی یحیی السنوار و محمد الضیف انجام شد که سازمان دهندگان اصلی این حمله بودند.

گاردین همچنین اشاره کرد که نقش دقیق دیگر فرماندهان حماس در حمله به اسرائیل هنوز مشخص نیست اما روشن است که السنوار و الضیف نقشی مرکزی در برنامه ریزی این حمله ایفا کردند.

این روزنامه نوشت که نام واقعی محمد الضیف 58 ساله «محمد دیاب ابراهیم المصری» است که در 20 سالگی به حماس پیوست. گفته می شود او در یکی از تلاش های اسرائیل برای ترورش دچار مجروحیت شده است. همسر وی نیز سال 2014 در حمله هوایی اسرائیل به نوار غزه جان باخت.

طبق اعلام گاردین، یحیی السنوار 61 ساله نیز یکی از بنیانگذاران جنبش حماس بوده و بیش از 23 سال را در زندان های اسرائیل گذرانده است. وی در سال 2011 در عملیات تبادل گیلعاد شالیت، نظامی اسرائیلی اسیر شده توسط حماس با بیش از هزار زندانی فلسطینی آزاد شد.

این روزنامه بریتانیایی همچنین نوشت: السنوار پس از آزادی گفت که تجربه به او آموخته که به اسارت درآوردن نظامیان اسرائیلی تنها راه آزادسازی اسیران فلسطینی است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا