خبر اولسیاسی

درخواست مشاور سودانی از گروه‌های مقاومت: دولت را در تنگنا قرار ندهید

مشاور امور امنیتی نخست وزیر عراق با بیان اینکه کشور به مستشاران امریکایی نیاز دارد، خواستار این شد که دولت عراق با مواضع فردی در تنگنا قرار نگیرد چرا که این اقدامات، نقش دولت را تضعیف می کند.

میدل ایست نیوز: خالد الیعقوبی، مشاور امور امنیتی نخست وزیر عراق گفت که پایگاه نظامی امریکا در عراق وجود ندارد اما مستشاران و کارشناسان با هدف آموزش تسلیحات و هوانوردی در عراق حضور دارند و ما نیاز شدیدی به آنها داریم و این نیاز، حضور آنها را ایجاب می کند.

به گزارش القدس العربی، وی در مصاحبه با تلویزیون «العراقیه» گفت که عراق به این کارشناسان و مستشاران نیاز دارد و آنها به موجب توافقنامه با حکومت عراق حضور دارند و حمله به اماکن حضور آنها، دولت عراق را در تنگنا قرار می دهد.

الیعقوبی خواستار این شد که دولت عراق با مواضع فردی در تنگنا قرار نگیرد چرا که این اقدامات، نقش دولت را تضعیف می کند به ویژه با توجه به اینکه پرونده های پیچیده میان عراق و امریکا وجود دارد و دو طرف در برخی مسائل اختلافاتی دارند.

مشاور نخست وزیر عراق تصریح کرد که چندین راه برای خارج کردن امریکایی ها از عراق وجود دارد.

گفتنی است همزمان با آغاز جنگ اسرائیل و غزه در هفت اکتبر و جانبداری امریکا از اسرائیل، مواضع امریکا در منطقه به خصوص عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

الیعقوبی در بخش دیگری از سخنانش هشدار داد که وضعیت غزه و پیامدهای آن را نمی توان پیش بینی کرد و وظیفه دولت است اقداماتی پیشگیرانه و طرح های امنیتی جایگزین در صورت گسترش جنگ غزه اتخاذ کند.

وی اشاره کرد که ما در عراق از هرگونه عواقب وضعیت منطقه تاثیر می پذیریم و باید احتیاط لازم برای حفاظت از کشور از سناریوها گسترش جنگ را اتخاذ کنیم.

الیعقوبی افزود که اگر اسرائیل به غزه یورش ببرد، جنگ در منطقه گسترش می یابد.

منبع
القدس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا