سیاسی

مذاکرات امریکا و امارات درباره وضعیت انسانی در غزه و جلوگیری از گسترش دامنه نزاع

معاون رئیس جمهوری امریکا در تماس تلفنی با رئیس امارات وضعیت انسانی در نوار غزه و جلوگیری از گسترش دامنه نزاع را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی و کامالا هریس، معاون رئیس جمهور امریکا، دوشنبه (6 نوامبر) در یک تماس تلفنی، درباره تلاش های انجام شده برای رسیدگی فوری وضعیت انسانی در نوار غزه و همچنین ارسال بیشتر کمک های امدادی به غیرنظامیان فلسطینی گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام) در این تماس تلفنی دو طرف، درباره رسیدن به ثبات در منطقه و جلوگیری از گسترش دایره خشونت و بحران ها، و بررسی راه های مناسب برای رسیدن به صلح جامع، عادلانه و پایدار گفت و گو کردند.

این خبرگزاری ادامه داد که بن زاید و کامالا هریس، توقف اوضاع وخیم انسانی غیر نظامیان غزه، حمایت از جان و مال این افراد بر اساس قوانین انسانی بین المللی و ارسال کمک های امدادی بیشتر، و فراهم کردن کریدور های امن برای ایفای نقش بهتر سازمان های بشر دوستانه را در اولویت امور قرار دادند.

این در حالی است که بر اساس آمارهای اداره بهداشت غزه شمار شهدای حملات اسرائیل به این منطقه به 10 هزار و 22 تن رسیده که 70 درصد آنها زنان و کودکان هستند.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا