اقتصادی

عراق بزرگ‌ترین واردکننده کالاهای تجاری از اردن

اتاق بازرگانی اردن اعلام کرد که عراق به عنوان بزرگترین واردکننده کالاهای تجاری طی 10 ماه سال 2023 در رتبه نخست قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: اتاق بازرگانی اردن، امروز چهارشنبه اعلام کرد که عراق در واردات کالاهای تجاری از اردن طی 10 ماه سال جاری، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «شفق نیوز» اتاق بازرگانی اردن در بیانیه ای اعلام کرد که در 10 ماه اول سال جاری، صادرات کالا به ارزش یک میلیون و 142 هزار دینار اردن، به کشور های عربی و غیر عربی انجام شده است.

براساس اعلام اتاق بازرگانی اردن در مدت مشابه در سال گذشته، صادرات کالا 741 میلیون دینار اردن، ثبت شده است.

در این بیانیه آمده است که در میان کشور های عربی، عراق کشوری است که بیشترین واردات کالا از اردن را طی 10 ماه اول سال جاری، به ارزش 482 میلیون دینار اردنی داشته و جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. پس از عراق، امارات با 161 میلیون دینار اردن در رتبه دوم، عربستان با 90 میلیون دینار در رتبه سوم، مصر با 80 میلیون دینار در رتبه چهارم و سوئیس با 73 میلیون دینار در رتبه پنجم قرار دارند.

این بیانیه اشاره کرد که اتاق بازرگانی عمان برای تولیدات کشاورزی و دامی و منابع طبیعی خام کشور اردن و همچنین کالاهای خارجی که مجددا صادرات آن انجام می شود، گواهی مبدا صادر می کند و شمار گواهی مبدا صادر شده به کشور عراق به هزار و 375 عدد رسیده است.

وزارت بازرگانی اردن اعلام کرد که ارزش صادرات تولیدات خارجی 487 میلیون دینار اردن، کالاهای صنعتی 153 میلیون دینار، کالاهای کشاورزی 148 میلیون دینار، کالاهای عربی حدود 135 میلیون دینار و مبلغ باقی مانده شامل کالاهای دیگر است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا