اقتصادی

بازدید هیئت افغانستانی از کارخانه ذوب آهن ایران

هیئت عالی رتبه اقتصادی افغانستان از کارخانه ذوب آهن اصفهان در ایران بازدید کردند.

میدل ایست نیوز: هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و تجاری افغانستان به سرپرستی «ملا عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت سرپرستی افغانستان از کارخانه ذوب آهن اصفهان در ایران بازدید کردند.

به گزارش «ایرنا» برادر در این دیدار از ظرفیت‌های ایران در حوزه صنعت و تولید ستایش و بر نیاز کشورش به همکاری و مشارکت شرکت‌های ایرانی در توسعه صنعتی افغانستان تاکید کرد.

در این بازدید، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و شماری دیگر از مقام‌های ایرانی نیز هیئت اقتصادی طالبان را همراهی می‌کردند.

در جریان این بازدید، مهندس کوهی؛ مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های این شرکت صنعتی در حوزه تولید و صادرات را تشریح کرد و گفت که 85 درصد ماشین‌آلات مورد استفاده شرکت ذوب آهن، از سوی خود این شرکت تولید می‌شود.

به گفته کوهی 40 درصد تولیدات شرکت ذوب آهن اصفهان به کشورهای همسایه، منطقه و جهان صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین به ظرفیت‌های قابل توجه این شرکت در تولید ریل و پیشبرد پروژه‌های عظیم سازندگی در کشورهای در حال توسعه از جمله افغانستان پرداخت و از آمادگی همه‌جانبه این شرکت برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توسعه خطوط آهن و سایر عرصه‌های تولیدی و صنعتی در افغانستان تاکید کرد.

وی گفت که افغانستان پس از عراق به عنوان دومین مقصد صادرات شرکت ذوب آهن اصفهان، هدف‌گذاری شده است.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا